جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه خراسان

حوزه/ مسئول اداره امور فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان از برگزاری شب شعر فجر انقلاب اسلامی، با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی، در ۱۹ بهمن ماه خبر داد.

حجت الاسلام علیزاده در گفتگو با خبرگزاري «حوزه» در مشهد با اعلام برگزاری شب شعر فجر انقلاب اسلامی گفت: به مناسبت ایام غرور آفرین دهه مبارک فجر معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه، اقدام به برگزاری این شب شعر با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی، در 19 بهمن ماه کرد.

وی با توجه به توصیه ها و منویات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد جشنواره شعر حوزه گفت: ارتقای سطح دانش شعر و ادب، بسط و تعمیق فرهنگ دین و شعر مذهبی و برخواستن رایحه شعر متعهد در فضای حوزه ها از اهداف برگزاری این شب شعر است.

مسئول اداره امور فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان افزود: شناسایی و کشف استعدادهای ادبی و افزایش توانمندی های ادبی در حوزه های علمیه، ارائه راهکارهای مؤثر در وادی شعر و ادب معاصر برای تعمیم فرهنگ زیارت و توسّل، بهره مندی از تفکر شاعران حوزوی که نشأت گرفته از تفکر عمیق اسلامی و منبعث از منابع درست دینی هستند، از دیگر اهداف برگزاری شب شعر فجر انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام علیزاده در پایان یادآور شد: این شب شعر، سه شنبه ۱۹بهمن ماه، ساعت ۱۹ در مدرسه علمیه ثقلین واقع در خیابان امام رضا(ع)، ویژه برادران برگزار می شود.

سی و دومین فصلنامه عقیله منتشر شد

مسئول پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد، از انتشار سی و دومین فصلنامه عقیله و به مناسبت روز پرستار، از انتشار ویژه نامه فرشته رحمت خبر داد.

 التفاتی فاز در گفتگو با خبرگزاري حوزه با اعلام انتشار سی و دومین فصلنامه عقیله، گفت: این فصل نامه همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب(س)، با محوریت زندگی بانوی کرامت، با همکاری هیئت علمی مدرسه و طلاب فارغ التحصیل علاقمند به پژوهش منتشر شده است.

وی ادامه داد: در این شماره از نشریه عقیله، معیارهای ارتباط با نامحرم و مؤلفه های ازدواج موفق در سیره حضرت زینب(س)، کلام بزرگان در مورد کریمه اهل بیت(س)، مثبت اندیشی در مشکلات زندگی، مهرورزی در خانواده و ویژگی های زنان مدافع ولایت، درج شده است.

مسئول پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) خاطر نشان کرد: سی و دومین شماره نشریه عقیله، در سایت http://zeynaby.ir  قابل مشاهده است و علاقه مندان می توانند آن را به صورت الکترونیکی دریافت نمایند.

التفاتی در ادامه با اشاره به انتشار ویژه نامه «فرشته رحمت»، گفت: به منظور تعامل با دیگر اقشار جامعه از جمله پرستاران، امسال ویژه نامه فرشته رحمت منتشر شده و در برخی از بیمارستان ها همراه با بسته فرهنگی به پرستاران اهدا می شود.

وی درباره محتوای این ویژه نامه ابراز داشت: با توجه به اینکه حضرت زینب(س)، پرستاری را در جریان کربلا در حد اعلای آن به نمایش گذاشته اند و واژه پرستار در ادبیات کشور ما با نام این بانوی صبور و بزرگوار عجین شده، موضوعاتی از قبیل آرمان و لزوم پرستاری، وظایف و پاداش پرستار و... در این ویژه نامه درج شده است.

مسئول پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) در پایان یادآور شد: نسخه الکترونیکی ویژه نامه «فرشته رحمت» در سایت مدرسه حضرت زینب(س) به آدرس اینترنتی  http://zeynaby.ir  قابل مشاهده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha