جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مباحثه طلاب

مسئول اداره بررسی و حراست حوزه علمیه خراسان گفت: به برکت انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه رونق یافته و پیشرفت کردند، بر همین اساس باید طلاب از این فضا بهترین بهره‌برداری را برای رسیدن به تعالی و پیشرفت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علي مقدادی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) شهرستان جاجرم اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، خون شهیدان و جان‌فشانی بزرگان و تحمل سختی‌های فراوان امروز موقعیت مناسبی برای تحصیل طلاب فراهم آمده است که باید طلاب قدر این نعمت الهی را بدانند.

وی افزود: چنانچه طلبه‌ای در حوزه باشد و درس نخواند، مرتکب کار حرام شده است چرا که امام راحل (ره) فرمودند: اگر درس نخوانید حرام است در مدرسه بمانید.

مسئول اداره  بررسی و حراست حوزه علمیه خراسان ادامه داد: آیا آن کشاورزی که با دستان لرزان وجوهات دینی خود را برای احیای دین و درس خواندن طلاب تقدیم حوزه‌های علمیه می‌کند، راضی است که ما از دسترنج وی مصرف کرده اما درس نخوانیم.

حجنت الاسلام مقدادی با تاکید بر لزوم رعایت تقوا و شئون طلبگی در خانواده و جامعه گفت: طلاب حوزه‌های علمیه باید سیره شهدا را مطالعه و از آن برای خودسازی بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به امکانات فعلی حوزه‌های علمیه با گذشته خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه رونق یافته و پیشرفت کردند، بر همین اساس باید طلاب از این فضا بهترین بهره‌برداری را برای رسیدن به تعالی و پیشرفت داشته باشند.

 انتهای پیام/ع

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha