جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمودی-دبیر شورای مشاوران رئیس مرکز خدمات حوزه

یزد/ حجت الاسلام و المسلمین محمودی با بیان این که اگر حمایت های رهبری نبود ارائه بسیاری از خدمات به حوزویان غیرممکن بود، گفت: تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها جزء سیاست‌های اصلی مرکز خدمات است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمودی با حضور در مدارس علمیه معصومیه، ریحانة الرسول و امام حسین (ع) یزد با مدیران، اساتید و طلاب این مدارس دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدارها ضمن گرامیداشت دهه‌ی فجر، به مجاهدت شهدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بدون شک انقلاب اسلامی ایران ثمره‌ سال‌ها مجاهدت علما و تلاش مبارزان راه اسلام بوده و هست.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی ضمن اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید درباره لزوم غلبه بر طاغوت خاطرنشان کرد: قرآن و عترت موجب شده است تا در انقلاب و سال‌های دفاع مقدس پیروز شویم.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران را تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران دانست و گفت: بنا به دستور امام خمینی (ره) نهاد جامعه الزهراء جهت تحصیل، تربیت و ارتقاء علمی و معرفتی طلاب خواهر شکل گرفت و سپس به همت عالم بزرگوار حضرت آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تأسیس شد و در حال حاضر حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی، مدیریت این نهاد را بر عهده دارند.

دبیر شورای مشاوران رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، حوزه‌های علمیه خواهران را از بهترین و منظم‌ترین مراکز حوزوی قلمداد کرد و افزود: خواهران طلبه با توجه به نفوذی که در خانواده‌ها دارند، نقش مهمی را در گسترش فرهنگ انقلاب و معرفت قرآن در جامعه خواهند داشت.

وی از استان یزد به «دارالعلم» یاد کرد و گفت: بسیاری از علمای برجسته برخاسته از استان یزد بوده و امید است طلاب خواهر نیز از این دارالعلم به خوبی استفاده کرده و ادامه‌دهنده‌ی راه آنان باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی با اشاره به گذشت 25 سال از فعالیت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: این مرکز در سال 1370 به امر حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای تأسیس شد و بی‌شک بدون حمایت و توجه مقام معظم رهبری ارائه بسیاری از خدمات این مرکز غیر ممکن است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هدف تأسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را ارائه خدمات به طلاب محترم دانست با این هدف که طلاب با آرامش بیشتری به گوهر علم دسترسی یابند.

دبیر شورای مشاوران رئیس مرکز خدمات با اشاره به رویکرد مرکز خدمات در تمرکززدایی طلاب از شهر قم گفت: تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها جزء سیاست‌های اصلی مرکز خدمات است.

وی به فعالیت‌های فرهنگی مرکز خدمات ویژه خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: در مدیریت جدید مرکز خدمات، جامعه هدف مرکز از خود طلبه به خانواده و فرزندان طلاب گسترش یافته است و مرکز خدمات اهتمام ویژه‌ای به ارائه خدمات فرهنگی ویژه خانواده‌ها دارد.

برپایه این گزارش، دبیر شورای مشاوران رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه همچنین از طلاب ممتاز و حافظین قرآن این مدارس تجلیل کرد.

شایان‌ذکر است، سفر به استان یزد چهاردهمین گام از سفرهای استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات حوزه است و از مهم‌ترین اهداف این سفرها می‌توان به زمینه‌سازی برای ایجاد یک حرکت علمی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه و ارتباط نزدیک و عاطفی با طلاب مدارس علمیه و تشریح فعالیت‌های مرکز خدمات اشاره کرد.

انتهای پیام/ ز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha