چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همایش همگرایی علمای اسلام در برابر جریان های تکفیری در بیرجند

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: همایش «خطرات جریان‌های تکفیری» با حضور معاون بین‌الملل حوزه علمیه و رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری در بجنورد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی همایش استانی «خطرات جریان‌های تکفیری» اظهار داشت: این همایش هفتم اسفندماه با شرکت علما و روحانیون شیعه و سنی استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش آگاه‌سازی عمومی نسبت به خطرات جریان‌های تکفیری است، افزود: این همایش در راستای همایش جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری از سوی دبیرخانه دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری وابسته به دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی در استان‌های تلفیقی برگزار می‌شود.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی ادامه داد: از آنجایی که جریان‌های تکفیری با عوام‌فریبی خود را منتسب به اهل سنت اعلام می‌کنند؛ این سلسله همایش‌ها و نشست‌های در استان‌هایی برگزار می‌شود که علماء و اندیشمندان اهل سنت حضور دارند و در این همایش‌ها از جریانات تکفیری تبری می‌جویند و فاصله و مرز خود را با آنان بیان می‌دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در خراسان شمالی هم پیروان مذاهب شیعه و سنی در کنار یکدیگر با صلح و صمیمیت زندگی می‌کنند، برگزاری این همایش در استان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی هم در این نشست گفت: دشمنان با تشکیل و تقویت جریان‌ها و گروه‌های تکفیری زمینه اختلاف و دوگانگی در جهان اسلام را ایجاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی خادمی با اشاره به اینکه جریان تکفیری در دنیا به‌ ویژه در کشورهای اهل سنت مسئله‌ساز شده است، اظهار داشت: عملیات انتحاری و سایر اقدامات شرم‌آور جریان‌های تکفیری بر اساس تعصبات خشک و بی‌ریشه بوده که ضایعات و تلفات زیادی از جریان اسلام و مسلمانان گرفته است.

وی با بیان اینکه آگاه‌سازی و بصیرت افزایی بهترین شیوه برای مقابله با این جریان است، افزود: برگزاری همایش‌ها و مراسم‌های آگاهی‌بخش، تقویت تعامل و ارتباط و معاشرت شیعیان و اهل سنت می‌تواند در همگرایی بیشتر آن‌ها برای مقابله با جریان‌ها و تفکرات تکفیری تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: جریان‌های افراطی و تکفیری با سخنان، فتاوا و اقدامات تفرقه‌افکنانه خود، موجبات کشتار، خشونت، جنگ مذهبی، انحراف مسلمین از مسائل اصلی جهان اسلام و تقویت جبهه دشمنان اسلام می‌شوند که در چنین شرایطی بر علمای اسلام لازم است ضمن طرد و نفی این گروه‌ها و معرفی اسلام اصیل، رسالت تاریخی خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری همایش علمای شیعه و سنی فرصت مناسبی برای رسیدن به این هدف است، گفت: تکیه بر مشترکات شیعه و سنی هم می‌تواند وحدت آن‌ها را برای مقابله با جریان‌ها و تفکرات تکفیری تقویت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رمز موفقیت امت اسلام در گرو وحدت و بازآفرینی تمدن نوین اسلامی و نشر فرهنگ اصیل و حیات‌بخش اسلام در سطح جهان با همکاری و همیاری یکدیگر است.

انتهای پیام/ع

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha