دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز - ۱

حوزه/ برگزاری پنج نشست علمی در خارج، ۱۳ نشست علمی در داخل ایران، دریافت و هدایت تولید ۸۳۰ مقاله و چاپ و انتشار مقالات برتر در ۱۰ مجله، چاپ ۴۰ عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، عربی، اردو و انگلیسی، انتشار شماره نخست دوفصلنامه امت‌واحده به زبان عربی و فارسی، انتشار کتاب وقایع‌نگار برای مروری بر وقایع همایش سال گذشته و انتشار مجله پایش خبری جریان‌های افراطی و تکفیری از اقدامات انجام شده در این دبیرخانه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی صبح امروز در «همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت جهان اسلام» که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام یکی از سخت ترین بحران های خود را می گذارند، اظهار داشت: بشریت شاهد رشد جریان های افراطی و تکفیری است. 

وی افزود: اقداماتی نظیر ترور علمای بزرگ اسلام و تخریب اماکن هویت ساز و ارتکاب اعمال شنیع ضربات جبران ناپذیری به اسلام وارد کرده است.

رئیس دبیرخانه همایش بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت علمای جهان اسلام» افزود: استکبار جهانی با دامن زدن به اختلافات مذهبی به دنبال معرفی کردن چهره خشن از اسلام و مسلمانان می باشند. حمایت های لجستیکی و دیپلماتیکی از تکفیری ها در این راستا تعریف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی افزود: تصریح کرد: آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتکاری ، پیشگام این حرکت بزرگ شدند و با دعوت از علمای کشورهای مخلتف، گامی بلند در جهت یکپارچه سازی مقابله علمی با جریان های تکفیری برداشتند.

رئیس دبیرخانه همایش بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت علمای جهان اسلام» افزود: ایشان با برگزاری اولین کنگره جهانی خطر جریان های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در شهر مقدس قم با حضور علما و اندیشمندان جهان اسلام فارغ از تعصبات مذهبی به دنیا نشان دادند این جریان ها نماینده اسلام نیستند و علمای اسلام در جهت خروج از این مسئله، جدی هستند.

رئیس دبیرخانه همایش بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت علمای جهان اسلام» افزود: تببین و ترویج اسلام اعتدالی و گسترش فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز و هم گرایی امت اسلام، شناسایی و برسی تفکرات و اندیشه های تکفیری و افراط گرایان و خشونت طلبانه، آگاه سازی و تبیین خطرات و مشکلات حاصل از تفکرات تکفیری و اقدامات خشن و افراطی، تقویت اتحاد و هم گرایی علمای اسلام و موضع گیری های جهانی علیه تفکرات جریان های تکفیری و افراطی، بررسی راه های برون رفت از بحران تکفیر و ترسیم جامعه ایده آل بخشی از اهداف کنگره بوده است.

وی با اشاره به درخواست های متعدد علمای جهان اسلام از حضرت آیت الله مکارم شیرازی در خصوص تداوم حرکت علمی، فکری و معرفتی در قالب تشکیل دبیرخانه دائمی همایش، گفت: این مرجع تقلید در پاسخ به علمای جهان اسلام، دستور تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره را صادر کردند که در سه حوزه ارتباطات، پژوهش و آموزش فعالیت‌های خود را ادامه دهد.

وی به فعالیت گسترده دبیرخانه این همایش در طی یک سال گذشته پرداخت و گفت: برگزاری پنج نشست علمی در خارج، 13 نشست علمی در داخل ایران، دریافت و هدایت تولید 830 مقاله و چاپ و انتشار مقالات برتر در 10 مجله، چاپ 40 عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، عربی، اردو و انگلیسی، انتشار شماره نخست دوفصلنامه امت‌واحده به زبان عربی و فارسی، انتشار کتاب وقایع‌نگار برای مروری بر وقایع همایش سال گذشته و انتشار مجله پایش خبری جریان‌های افراطی و تکفیری از اقدامات انجام شده در این دبیرخانه است.

رئیس دبیرخانه همایش بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت علمای جهان اسلام» افزود: همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی و نشست های مباحثه ای با موضوع تکفیرشناسی از دیگر اقدامات این دبیرخانه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی تصریح کرد: با همکاری مرکز کامپیوتری «نور» نرم‌افزار آثار دبیرخانه این همایش تولید شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

وی افزود: ارتباط گسترده با رسانه های داخلی و خارجی، تاسیس و راه اندازی وب سایت خبری و علمی دبیرخانه کنگره، تولید کلیپ و همکاری، تعامل با بیش از 2000  نفر از کشورهای مختلف، ارتباط با نهادها و مراکز علمی فرهنگی بین المللی میزبانی و دیدار با شخصیت های جهان اسلام و دیدار با اندیشمندان علمی-سیاسی در عرصه بین الملل، بخشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه ارتباطات و فعالیت های رسانه ای دبیرخانه بوده است.     

انتهای پیام/313/33

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha