پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضوی اردکانی

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه اهل بیت(ع) شیراز گفت: با استفاده از رسانه ها، به خصوص رادیو و تلویزیون، در امر تبلیغ دین، می توان دنیا و نسل موجود را متحول کرد و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را کاهش داد.

حجت الاسلام رضوی اردکانی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در شیراز با تاکید بر گسترش فعالیت های رسانه ای در حوزه های علمیه گفت: رادیو، تلویزیون و مطبوعات مهمترین وسیله تبلیغات در عصر حاضر است. اگر از این نعمت بزرگ الهی به خوبی استفاده شود و برنامه های آن را با انواع هنر و خواسته های بحق مردم هماهنگ نموده، متصدیان و مجریان برنامه های این سازمان، متعهد به اخلاق و آداب اسلامی بوده باشند، بدون تردید با استفاده از آنها می توان دنیا و نسل موجود را به نفع خود متحول ساخته و فساد اخلاقی، تهاجم فرهنگی و جهل و بی سوادی و هزاران عامل بدبختی و جنایات اجتماعی را از بین برده و توده های مردم را به شاهراه سعادت و کمال و نجابت رهنمون ساخت.

وی اضافه کرد: اسلام دین جهانی است و بنابراین به تبلیغ گسترده جهانی احتیاج دارد و دست اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موظفند این وظیفه سنگین الهی - اجتماعی را به طور شایسته به انجام رسانده، نسل بشر و انسان های ناآگاه را بیدار کرد و با انواع تبلیغات دشمنان مبارزه کند و دین خود را در برابر خدا و ملت و اجتماع ادا نمایند.

مسئول مدرسه علمیه اهل بیت(ع) شیراز، اظهار کرد: برای چنین وظیفه حساس و سنگینی رادیو و تلویزیون، فعال و پرکار و با مدیریت آگاه یک ضرورت شرعی و عقلی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه، انواع گرفتاری ها از یک طرف و تلاش مردم برای تامین نیازهای شخصی، اجتماعی و کشوری از طرف دیگر، معمولا انسان ها را از حضور در مساجد و منابر و برنامه های مذهبی دور کرده، علاوه بر این، در کشورهای زیاد و نیز اکثر مردم روستاها و بلکه شهرهای زیاد در نقاط مختلف ایران، امکان دسترسی به وعاظ و علماء و مبلغین آگاه ندارند، نباید مردم را به حال خود رها کرد و زمینه را برای نفوذ دشمن فراهم کرد.

امام جمعه موقت شیراز گفت: باید در برابر آنها با ابزار مناسب روز، مقابله کرد و جوانان و خانواده ها را از دست شیاطین انسان نما نجات داد که نتیجه اش ضرورت تلویزیون و رادیو می باشد، زیرا بدون برنامه های سالم و سازنده این دستگاه پر برکت نمی توان چنین کمبود اجتماعی را پر کرد.

وی افزود: هر چه هدایت و تبلیغ بیشتر و با کیفیت تر باشد، به همان اندازه تکالیف شرع مقدس اسلام بهتر انجام شده و توانسته ایم رضایت خداوند را فراهم کنیم، بنابراین چون تبلیغات از طریق این وسیله عمومی به اهداف نزدیک تر است و نتیجه آن بهتر می باشد، تبلیغات دین و ... از این راه یک وسیله ضروری و خواسته عقل و شرع ما نیز می باشد.

وی در پایان گفت: امید است کشور ما با فرهنگی سالم و با رادیو و تلویزیونی فعال، بتواند پیشگامترین کشورهای جهان باشد و جلوی مفاسد و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام را بگیرد و خود با تهاجم برنامه های سالم اسلامی، به جنگ مهاجمان فاسد بیاید و متصدیان امور ما بدانند که فرهنگ و آئین مردم معمولا از حرکات و گفتار و تبلیغات آنان متاثر است و رادیو و تلویزیون در این زمینه حساس ترین رسالت مردمی را به عهده دارد و می تواند فرزندان و جوانان را که امانتی الهی در دست آنان است به خوبی هدایت و ارشاد نموده و آنها را از انحراف و بدبختی جلوگیری کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha