جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شماره جدید افق حوزه

حوزه /چهارصد و چهل و نهمین شماره افق حوزه به انضمام افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه» نشریه «افق حوزه» در بخش هایی مانند؛ سرمقاله، اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

عناوین برتر هفته نامه «افق حوزه» عبارتند از: «دومین همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری و مسئولیت علمای اسلام»، «در برابر بی تقوایی جامعه مسئول هستیم»، «روحانیت به دیار خود هجرت کنند»، «توسعه روابط در حوزه گردشگری اماکن مقدس»، «تشکیل حوزه های علمیه خواهران زمینه ساز بهره مندی بانوان از معارف اسلامی شد»، «خاطرات دلنشین استاد شیخ حسین انصاریان»، «در توسعه باورهای دینی، ضعیف عمل کرده ایم»، «سفر حرام».

* همایش کتاب سال حوزه

هفدهمین همایش کتاب سال حوزه با حضور اندیشمندان، استادان عالیقدر و فرهیختگان حوزه، پنج شنبه 29 بهمن 1394 در قم، میدان معلم، مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار می شود.

* سه معنای عاقبت به خیری

در ستون اخلاق در حوزه این شماره درس اخلاق آیت الله مظاهری با عنوان «صبر در برابر گناه» ارائه شده است؛ در بخشی از آن می خوانیم: اجتناب از گناه فواید فراوانی دارد. فایدۀ اولش این است که اگر زمینه گناه جلو بیاید و شما روی نفس امارۀ و هموای نفس پا بگذارید و گناه را انجام ندهید، هر گناهی که کرده باشید را خدا می آمرزد و این از الطاف بزرگ خداست.

فایدۀ دومش این که، چنین فردی عاقبت به خیر می شود؛ در قرآن تکرار شده که عاقبت به خیری سه معنا دارد؛ یک معنا این که ذلت بعد از عزت پیدا نمی کند و اگر کسی حقیقتاً از گناه اجتناب کند، خداوند وعده داده که ذلت پس از عزت پیدا نکند.

معنای دوم این که خداوند در بن بست ها، دستگیری می کند و حالت انحراف برای فرد پیدا نمی شود؛ ما بسیار دیدیم که برخی افراد، عمری خدمت به خلق و اسلام کرده، اما در آخر کار، منکر همه چیز شده و عاقبت به خیر نشدند.

معنای سوم عاقبت به خیری این است که فرد یک دعای مستجاب نزد پروردگارش دارد.

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» عبارتند از: «انگیزه و هدف دو عامل مهم در پیشرفت تحصیلی»، «کج خُلقی کودک به دلیل جلب توجه نیست»، «وقتی بچه ها دربارۀ وضعیت درسی شان راست نمی گویند»، «مهارت های مواجه شدن با اختلافات زندگی».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 32900538-025 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha