دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز - ۱

حوزه/ یکی از عوامل رشد جریان تکفیر، مقابله با انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه است و این بیداری برای دشمنان اسلام به هیچ عنوان قابل فهم و درک و قبول نبود؛ زیرا نظام های سلطه گر در کشورهای اسلامی سقوط کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مولوی نظیر احمد سلامی در دومین همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در قم، گفت: استشراق، لائیسم و جهانی سازی از حربه های غرب برای مقابله با اسلام بوده است.

وی افزود: نبرد حق علیه باطل همیشه در جریان جهانی وجود داشته است و دشمنان نیز این جنگ را علیه ما دنبال کردند ولی به اهداف خود نرسیدند.

سلامی گفت: مستشرقین به دنبال بررسی اسباب توفیقات مسلمانان بودند و سعی کردند عوامل پیروزی بر مسلمانان را نیز پیدا کنند و به همین دلیل راهکارهایی به غربی ها دادند.

وی اظهارکرد: عرصه دیگر مقابله آنها با اسلام این بود که آنها سعی کردند مسلمانان را از اسلام و قرآن دور کنند و در این زمنیه کارهای زیادی نیز در این زمینه ایجاد کردند.

این عالم اهل سنت بیان کرد: ایجاد اختلاف مذهبی از دیگر حربه های آنها در این مسیر بود و در نهایت سعی کردند که اختلافات مذهبی را به جنگ های مذهبی تبدیل کنند و به همین دلیل گروه های تکفیری، حلقه ای از زنجیره هایی است که این جریان را شکل دادند.

وی افزود: در زمان پیامبر(ص)، جنگ های تن به تن بود؛ در زمان عباسیان، نزاع فرهنگی بین حق و باطل ایجاد شد و امروز به این نقطه رسیدیم که گروه های تکفیری از میان خود مسلمانان ایجاد شده و با پشتیبانی کشورهای منطفه ایجاد شده است.

سلامی گفت: یکی از عوامل رشد جریان تکفیر، پیروزی انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه است و این بیداری برای دشمنان اسلام به هیچ عنوان قابل فهم و درک و قبول نبود؛ زیرا نظام های سلطه گر در کشورهای اسلامی سقوط کردند و از آن جایی که آنها طرفدار غرب بودند غرب سعی کرد که با تکفیری گری در مقابل این جریان مقاومت کند.

عضو خبرگان رهبری اظهارکرد: غربی ها با این روش توانستند اهداف خود را در جهان اسلام گسترش دهند؛ جریان های تکفیری از شکل گیری تا رسیدن به این حد، یک قرن را تجربه کرده اند ولی باید گفت که این گروه ها به این زودی نابود نمی شوند و باید آنها را به گونه ای مدیریت کرد که رفتارهای خود را اصلاح کنند.

این عالم اهل سنت بیان کرد: پس از شکست دشمنان در جنگ های صلیبی ، به این حربه روی آوردند تا به این نقطه رسیدیم و یکی از حربه های موثر در این زمینه، همین جریان های تکفیری است و دلیل گسترش این جریان ها، اختلافاتی است که در میان فرقه های اسلامی ایجاد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابراهيم مچاني دكتر {كيشكور} IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    سلام و درود به رهبرمعظم هنقلاب اسلامي / عرضم به مردم شريف ايران هين است كه من موافق رهنموذهاي رهبر معظم انقلاب هستم ولي مسئولان نظام بايد عدالت را رعايت بفرمايند... /// باتشكر
  • ابراهيم مچاني دكتر {كيشكور} IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    سلام و درود به رهبرمعظم انقلاب اسلامي / عرضم به مردم شريف ايران هين است كه من موافق رهنموذهاي رهبر معظم انقلاب هستم ولي مسئولان نظام بايد عدالت را رعايت بفرمايند... /// باتشكر
  • ابراهيم بيك محمد مچان كيشكور IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    مامردم سربازوكيشكور مچان آهوران وبخش وشهرستان سرباز راسك ايرانشهر از مولوي نظيراحمد سلامي كانديد خبرگان رهبري راي ميدهيم انشاا... /// باتشكر
  • ابراهيم بيك محمد مچان كيشكور IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بنده مديون واجه مولوي نظيراحمدسبلامي هستم ولايت مدار ميان رو زحكت كش دوستش دارم از ته قلب ايشان لايق كانديداي مجلس خبرگان رهبري هسند.///باسپاس از خداوند باري تعالي
  • ابراهيم بيك محمد مچان كيشكور IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بنده مديون واجه مولوي نظيراحمدسبلامي هستم ولايت مدار ميان رو زحكت كش دوستش دارم از ته قلب ايشان لايق كانديداي مجلس خبرگان رهبري هسند.///باسپاس از خداوند باري تعالي