جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز - ۱

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی امروز تکفیری ها در سوریه به مقابله با حلقه طلایی زنجیره مقاومت در برابر اسرائیل می پردازند، گفت: دشمن برای اینکه ارزشمندترین حلقه را از بین ببرد و ارتباط ایران با فلسطین و لبنان را قطع کنند و موجب امنیت اسرائیل شوند، تکفیری ها را پرورش دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی اکبر ولایتی امروز در «همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت جهان اسلام» که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه دلیل مهم بوجود آمدن تکفیری ها در جهان اسلام تقابل با بیداری اسلامی بود، اظهار داشت: هنگامی که امواج بیداری اسلامی از 200 سال پیش و از ابتدای قرن نوزدهم میلادی تاکنون هویدا شد شاهد تقابل با بیداری اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی احیای دعوت مجدد به اسلام بعد از قرون استعمار بود، گفت: بیداری اسلامی تکان شدیدی به متفکرین اسلامی داد و آنها در جهت احیای دین قیام کردند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: همواره بزرگانی از بیدارگران اسلام در مناطق مختلف دنیا حضور  داشته اند. 

دکتر ولایتی تصریح کرد: دشمنان در موج جدید بیداری اسلامی که از انقلاب اسلامی آغاز شد پاتک و بدل این راه را با ظاهر اسلامی اما باطن مخالف با اسلام شروع کردند.

وی افزود: پیش از گروه های تکفیری که امروز در عراق و شام حضور دارند، القاعده در افغانستان و پاکستان بودند و به نام اسلام موجب وهن اسلام شدند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بعد از شروع موج جدید بیداری اسلامی در تونس و مصر و یمن چند نوع تقابل برای سرکوب این حرکت، شکل دهی شد که یکی از آنها جریان تکفیری است.

دکتر ولایتی با بیان اینکه امروز تکفیری ها در سوریه به مقابله با حلقه طلایی زنجیره مقاومت در برابر اسرائیل می پردازند، گفت: دشمن برای اینکه ارزشمندترین حلقه را از بین ببرند و ارتباط ایران با فلسطین و لبنان را قطع کنند و موجب امنیت اسرائیل شوند، تکفیری ها را پرورش دادند.

وی با بیان اینکه ستون فقرات داعش در عراق، باقیمانده بعثی ها هستند، گفت: امروز در عراق شاهد پیوند سلفی ها و بعثی ها هستیم. 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پایان به نقش آمریکایی ها در ایجاد داعش اشاره داشت و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها، داعشی ها را بوجود آوردند.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha