جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش بین المللی خطر جریان های تکفیر

حوزه/ ایران همیشه بر ضد تکفیری گری و افراطی گری اقدام کرده است، امروزه صدها کتاب در مدارس وهابیت، روحیه تکفیری گری را در میان مردم تقویت می کند و آنها می خواهند به هر طریقی شیعیان و اهل سنت را تکفیر کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ سلیمان سی از علمای کشور سنگال پیش از ظهر امروز در دومین همایش بین المللی «خطر جریان های تکفیری» در قم، گفت: در غرب آفریقا بیش از چهارده کشور وجود دارد که از جانب این چهارده کشور در این همایش به سخنرانی می پردازیم.

وی با تجلیل از  حوزه علمیه قم  در خصوص برگزاری این همایش و دعوت از شخصیت های جهان اسلام افزود: ضرورت بازبینی در خصوص وضعیت امروز جهان اسلام از مهمترین مباحثی است که علمای اسلام امروز حس می کنند.

این عالم سنگالی بیان کرد: در حال حاضر مشاهده می کنیم که کشورهای مسلمان تقسیم شده اند و گروهی با روحیه خشن و تهاجمی که ناشی از اندیشه عربستان سعودی و وهابیت  است ما را به جهتی می برند که شاید جنگ جهانی سوم ایجاد شود.

وی گفت: این گروه ها در همه مشکل و اختلاف ایجاد کرده اند و امروز تنها مکتب وهابیت است که دنیا را به قهقرا می برد.

سی اظهارکرد: این کنفرانس این امکان را می دهد که تفسیر واقعی از ایران ارایه شود و از کشورهایی که از ایران حمایت می کنند رونمایی شود.

وی افزود: ایران همیشه بر ضد تکفیری گری و افراطی گری اقدام کرده است، امروزه صدها کتاب در  مدارس وهابیت، روحیه تکفیری گری را در میان مردم تقویت می کند و آنها می خواهند به هر طریقی شیعیان و اهل سنت را تکفیر کنند.

این عالم سنگالی بیان کرد: این کنفرانس ها باید به شکلی توسعه یابد که در همه کشورهای اسلامی اجرا شود و در همه ملل اسلامی شاهد ایجاد جوانه های تفکر در زمینه اسلام اصیل باشند.

وی گفت: استقرار صلح در جهان و محیط زیست در دنیا از مهمترین چالش هایی است که دنیای معاصر را در بر گرفته است و مسلمانان باید نقش تاریخی خود را در این زمینه انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha