پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بانوان

استاد و مشاور حوزه علمیه خواهران یزد گفت: بانوان حوزوی با تأسی از فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب باید روح انقلابی گری را از خانواده خود آغاز کنند و با رویکرد اقتصاد مقاومتی الگوی عملی ساده زیستی باشند.

خانم حمیده دهقانی تفتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در پاسخ به این سئوال که «بانوان حوزوی در توسعه حوزه انقلابی تحول گرا از چه جایگاهی برخوردارند؟» اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در اسفندماه سال گذشته در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ی علمیه‌ی قم بر باقی ماندن حوزه علمیه قم به عنوان مهد انقلاب و یک حوزه انقلابی تاکید کردند و حوزه های علمیه را حلقه وصل حرکت نهضت امام خمینی(ره) با مردم و جامعه دانشگاهیان خواندند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ایجاد حوزه علمیه خواهران توانست نقش حوزه های علمیه را در تداوم انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی مضاعف کند و اکنون شاهد تأسیس بیش از 500 مدرسه علمیه در سراسر کشور هستیم.

استاد و مشاور خانواده حوزه علمیه خواهران ادامه داد: انقلاب اسلامی باعث تحول در کل جامعه به ویژه در نهاد مقدس خانواده شده است و افکار مردمی به سمت و سوی نگرش الهی سوق یافت .

دهقانی تفتی بیان کرد: بانوان حوزوی با تأسی از فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب باید روح انقلابی گری را از خانواده خود آغاز کنند و با رویکرد اقتصاد مقاومتی الگوی عملی ساده زیستی باشند.

وی یکی دیگر از شاخصه های بانوان حوزوی انقلابی در نهاد خانواده را ایجاد خانواده سالم با رفتار محبت آمیز به عنوان همسر و مادر دانست و افزود: تربیت فرزندان انقلابی و در مسیر اهل بیت علیهم السلام هم یکی دیگر از وظایف بانوان حوزوی در نهاد خانواده است که فرزندان انقلابی نیز در تداوم انقلاب اسلامی تأثیرگذار خواهند بود.

استاد حوزه اضافه کرد: بانوان حوزی با شروع تحول از خانواده خود و پایبندی به نظام اسلامی می توانند در مسیر قرآن و اهل بیت علیهم السلام در حفظ آرمان های انقلاب اسلامی و تداوم آن تأثیرگذار باشند.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha