جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ ملت ایران اسلامی همواره باید راه و مسیر امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و عالمان بزرگی که برای شکل گیری و تداوم انقلاب از همه چیز خود گذشتند، را ادامه دهند و برای حفظ نظام اسلامی بکوشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی، ظهر امروز در مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، در بحنورد گفت: علما و بزرگانی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول تاریخ همواره یاری گر و فریاد رس اسلام بوده‌اند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) و علما و بزرگان  برای پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی و پایداری آن بسیار تلاش کرده‌اند که همواره باید یاد و خاطره آنها گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، فردی مبارز و حافظ انقلاب و ارزش های اسلامی بود، افزود: این عالم بزرگوار به عشق امام خمینی(ره) شکنجه های ساواک را تحمل کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حلقه نزدیکان امام(ره) و مقام معظم رهبری قرار گرفت.

رئیس اسبق عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به دوران قبل از انقلاب گفت: در تمامی انقلاب ها و حرکت ها افراد موافق و مخالف در یک حال و یک سو نیستند و باتوجه به نیازها و موقعیت های خود تغییر پیدا می کنند، اما انسان هایی برجسته و اصیل در انقلاب ها وجود دارند که چهره شاخص انقلاب و محبوب مردم خواهند شد، زیرا که بدون در نظر گرفتن اهداف شخصی تنها برای انقلاب و پیروزی آن و همچنین پایداری انقلاب تلاش بسیاری دارند.

وی افزود: در قرآن کریم نیز به بزرگ مردانی که در عرصه دفاع از مملکت، اسلام و مکتب آن پایبند هستند اشاره شده و حتی آیه نیز در همین خصوص نازل شده است.

سخنران این مراسم بیان داشت: در قرآن به این گونه افراد که در صدر اسلام مقاومت کرده اند و امتحان خود را پس داده‌اند، اشاره شده است که می‌توان بزرگ مردانی که برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند به عنوان مصداق از آنها یاد کنیم.

وی تصریح کرد: ارتحال عالم و مجاهد خستگی ناپذیر، یار دیرین امام و رهبری ضایعه جبران ناپذیری برای انقلاب و نظام و ملت ایران است؛ این مرد بزرگ از پیشکسوتان دوران مبارزات علیه رژیم ستم شاهی بود و در این عرصه کارنامه ارزشمندی دارد.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد:  ملت ایران اسلامی همواره باید راه و مسیر امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و عالمان بزرگی که برای شکل گیری و تداوم انقلاب از همه چیز خود گذشتند، را ادامه دهند و برای حفظ نظام اسلامی بکوشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha