پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/ آزمون کتبی پنجمین مرحله از طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم به عنوان بزرگ‌ترین رویداد حفظ قرآن کریم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز پنجشنبه ۲۸ بهمن همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری این آزمون به خبرنگاران گفت: آزمون کتبی پنجمین مرحله طرح کشوری تربیت حافظان قرآن کریم امروز (پنجشنبه) در سطح هشت شهرستان استان برگزار شد.

 وی با بیان اینکه آزمون شفاهی طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز از شانزدهم تا بیست و هفتم بهمن ماه جاری در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد، افزود: در آزمون کتبی این طرح نیز برگزیدگان آزمون شفاهی قرآن کریم در این استان شرکت کردند.

حجت‌الاسلام سیدنژاد ادامه داد: در خراسان شمالي آزمون کتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در هفت مکان اصلی و 17 مکان فرعی برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه آزمون به شکل تستی و زمان آن هم 2 ساعت است، اظهار داشت: این آزمون شامل حفظ قرآن در 11 رشته‌، سه رشته حفظ موضوعی و هشت رشته حفظ ترتیبی، شامل حفظ 1 جزء، 2 جزء، 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم است.

وی، مكان آزمون کتبی طرح حفظ قرآن كريم در بجنورد براي برادران را در شبستان حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) و براي خواهران را دانشگاه پیام نور عنوان کرد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه افرادی که در این طرح از 100 نمره 70 را کسب نمایند، گواهینامه دریافت می‌کنند، گفت: مجموع نمره آزمون شفاهی و کتبی باید 70 باشد و این نمره از طریق ستاد‌های حفظ استان‌ اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان اعلام نتایج هم بعد از ایام نوروز 96 است، اظهار داشت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سوی اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن کریم اجرا شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha