چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 415608
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری آزمون کتبی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: مرحله نخست دوازدهمین آزمون حافظان قرآن کریم به‌صورت کتبی و با شرکت 117 حافظ قرآن در محل دارالقرآن بجنورد برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مرحله از آزمون با حضور 117 حافظ کل، حافظ 20 جزء و 10 جزء قرآن برگزار شد، افزود: به حافظانی که نمره کتبی لازم را در مرحله نخست کسب کنند، مدرک قرآنی معادل فوق‌دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین اشخاصی که در مرحله نهایی (شفاهی) قبول شوند، درجه دکتری حافظ درجه 2 قرآنی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در این مرحله از آزمون ارزشیابی و اعطای مدرک حفظ قرآن کریم، اسفندماه سال گذشته انجام شد، اظهار داشت: دوازدهمین دوره از آزمون کتبی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ با حضور 117 نفر حافظ قرآن زن و مرد برگزار و نتیجه مرحله کتبی این آزمون، 10 تیرماه اعلام می‌شود تا منتخبان در مرحله شفاهی این دوره از آزمون شرکت کنند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: هفته نخست شهریورماه امسال مرحله شفاهی این آزمون برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان پس از موفقیت در این آزمون موفق به دریافت مدرک معتبر حفظ قرآن می‌شوند.

وی تصریح کرد: بنا بر ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی مدرک این آزمون، معتبرترین مدرک حفظ قرآن در کشور است و به پنج سطح تقسیم‌بندی شده و برای سطح یک که حافظ کل بالاترین امتیاز را دارد، مدرک دکتری معادل‌سازی شده است، همچنین این گواهی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به امضا می‌رسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این آزمون به‌منظور افزایش تعداد حافظان قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha