جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی از برنامه ریزی راه اندازی ۲ رشته تخصصی «مدیریت اسلامی» و «روانشناسی اسلامی» در حوزه استان و همچنین افزایش ظرفیت پذیرش ۶۸۰ طلبه جدید در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، شامگاه چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی نهادهای فرهنگی و اجرایی در ارتباط با جذب و پذیرش طلاب در مدارس علمیه استان اظهار داشت: تکمیل نبودن کادر آموزشی و مدیریتی از مهم‌ترین کاستی‌های حوزه علمیه استان به شمار می رود.

وی افزود: اکنون کمبود اساتید در مدارس علمیه خراسان شمالی علی‌الخصوص در مدارس شهرستان‌های راز و جاجرم که با بجنورد هم فاصله زیادی دارند، بسیار مشهود است، لذا اگر طلاب و روحانیان بومی خراسان شمالی از قم و مشهد بازگردند، بسیاری از کاستی‌های فعلی حوزه استان از نظر نیروی انسانی رفع خواهد شد و  کارها و برنامه‌های استان با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری با اشاره به اینکه به برکت سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی، زیرساخت‌های حوزه استان رشد یافته و مشکلات زیرساختی موجود در مدارس علمیه استان تا حد زیادی برطرف شده است، گفت: بر همین اساس امسال می‌توانیم طلاب بیشتری برای تحصیل در مدارس علمیه جذب و پذیرش کنیم.

ظرفیت پذیرش ۶۸۰ طلبه جدید

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: با توجه به توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل ساختمان چند مدرسه علمیه در خراسان شمالی که از برکات سفر مقام معظم رهبری است، ظرفیت جذب طلاب جدید در حوزه علمیه استان امسال به 680 نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در زمینهٔ جذب و پذیرش طلاب حوزه علمیه استان طی این سال‌ها روند صعودی داشته است، افزود: در بین استان‌های سه‌گانه خراسان طی 3 سال اخیر بالاترین آمار ثبت‌نام کنندگان برای ورود به مدارس علمیه به نسبت جمعیت استان خراسان شمالی داشته است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین به برنامه ریزی راه‌اندازی دو رشته تخصصی «مدیریت اسلامی» و «روان‌شناسی اسلامی» در حوزه  استان اشاره کرد و گفت: پیگیر هستیم تا موضوع راه‌اندازی این 2 رشته در شورای حوزه‌ علمیه خراسان شمالی به تصویب برسد و به شورای عالی ارسال شود تا در صورت تأیید، این رشته‌ها هم به رشته‌های تحصیلی مدارس علمیه استان افزوده شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت نهادهای مختلف فرهنگی در راستای کارهای فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه استان استفاده حداکثری داشته باشیم، گفت: در زمینهٔ هدایت دانش‌آموزان نخبه و مستعد به سمت ادامه تحصیل در مدارس علمیه، آموزش و پرورش و روحانیان تبلیغی استان همکاری و تعامل خوبی داشته و بخشداری‌ها و ستادهای نماز جمعه هم کمک‌های خوبی در این راستا کرده‌اند که شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha