جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عزاداری حضرت فاطمه

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مانه و سملقان گفت: سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی است.

معصومه شاهدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: خاندان وحی به عنوان بهترین اولیاء الهی دارای سبک زندگی الهی بودند، بنابراین زندگی اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیه‌السلام) راهنمای بسیار روشنی برای کسانی است که طالب سعادت دنیوی و اخروی هستند.

وی با تاکید بر الگو گرفتن بانوان از شخصیت و سیره زندگی حضرت زهرا (س) افزود: در جامعه امروز که نظام سرمایه‌داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند مسلماً پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می‌تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی باشد.

شاهدی تصریح کرد: بانوان باید از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در تمامی شئونات زندگی از جمله سبک زندگی، عفاف، حجاب، ساده زیستی و ولایتمداری ایشان درس گرفته و آن را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهند.

وی افزود: اگر بانوان جامعه توانستند سیره دخت نبی مکرم اسلام (ص) را در خانواده خود و جامعه جاری و عملی کنند، افتخار جامعه می‌شوند و قدر و منزلت پیدا می‌کنند

 مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مانه و سملقان گفت: حضرت زهرا (س) در خانه‌داری، شوهرداری و تربیت فرزندان الگوی تمام‌عیار است و در عمر کوتاه خویش فرزندانی تربیت کرد که در شجاعت و کرامت، جهاد و مبارزه، ایثار و گذشت و... برای تمام مسلمانان جهان اسوه و الگو شدند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha