جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از روحانیت به عنوان رکن سوم خاتمیت عنوان کرد و بیان داشت: رسالت علما و روحانیان همان رسالت انبیاء و ائمه اطهار(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش حوزه انقلابی در ساری با بیان این که علما و روحانیان همواره جزء اثرگذارترین اقشار جامعه اسلامی بودند، تصریح کرد: علیرغم همه توطئه های دشمنان بر علیه این قشر اما باز هم شاهد یک پیوند عمیق میان مردم با روحانیت هستیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که روحانیت خود را کاملاً وقف دین و ارزش های اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: مهم ترین دغدغه علما و بزرگان دینی در ادوار مختلف تاریخ حفظ و حراست از دین و آرمان های اسلامی بوده است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که روحانیت اصیل، انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کرد، گفت: امروز گفتمان انقلاب و امام راحل تا قلب اروپا و آمریکا نیز پیش رفته و این به برکت نقش آفرینی های روحانیت در طول چهار دهه اخیر است.

وی با بیان این که امروز که حدود چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد نقش و اثرگذاری روحانیت بسیار بیشتر از گذشته است، گفت: با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در عرصه های مختلف رسالت تبلیغی روحانیت بسیار سنگین تر از گذشته است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که روشنگری های روحانیت عامل خنثی سازی بسیاری از توطئه های دشمنان علیه دین و انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان قشری که وظیفه هدایت گری جامعه را عهده دار است می تواند در رشد و تعالی جامعه دینی نقش تعیین کننده را ایفا کند.

وی با بیان این که روحانیت علیرغم جایگاه ارزشمندی که در انقلاب اسلامی دارد اما هیچ گاه به دنبال سهم خواهی نبوده است، تصریح کرد: روحانیت در چهار دهه اخیر هر چه در توان داشته برای حفظ انقلاب و آرمان های آن به کار گرفته و در این مسیر ذره ای کوتاهی نکرده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت قدرتمندانه در برابر بدخواهان دین و انقلاب ایستاده و لحظه ای از این مواضع به حق خود عقب نشینی نخواهد کرد، بیان داشت: روحانیت ثابت کرده برای حفظ دین و انقلاب کاملاً آماده بوده و از هیچ قدرتی هراس ندارد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی به واسطه حضور مؤثر روحانیت و همراهی مردم در همه صحنه ها به نتیجه رسیده است، افزود: حضور مردم در عرصه های مختلف، همواره پشتوانه محکمی برای انقلاب و نظام اسلامی بوده که باید حفظ شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از روحانیت به عنوان رکن سوم خاتمیت عنوان کرد و بیان داشت: رسالت علما و روحانیان همان رسالت انبیاء و ائمه اطهار(ع) است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر این که هر نهضتی دو عنصر اساسی عنصر رهبری و امت دارد، گفت: هر رهبری که امت را خوب به سوی هدف هدایت کند، آن نهصت پیروز می شود و این وظیفه روحانیت تا زمان ظهور بر عهده حوزه های علمیه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مشکلاتی که برای انبیاء و ائمه اطهار(ع) بوده برای روحانیت نیز وجود دارد، تصریح کرد: از زمان شیخ صدوق(ره) تاکنون شهدای بسیار زیادی در عرصه روحانیت داشتیم، شهیدین بزرگوار از مصادیق بارز شهدای روحانیت از صدر اسلام تاکنون هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان و بدخواهان مشکلات زیادی برای کشتی انقلاب به وجود آوردند، تصریح کرد: اما ناخدای کشتی انقلاب در برابر طوفان های سهمگین دشمنان سربلند و حافط نظام مانده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha