شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با تحول در حوزه های علمیه، باید هم برخی از متون درسی به روز رسانی و یا تغییر پیدا کند و هم مسایل روز مورد نیاز جامعه در دروس حوزه های علمیه وارد شود.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، عضو خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه، گفت: برای جذب افراد مستعد و علاقه مند به تحصیل در حوزه  باید در مرحله نخست اهداف حوزه را برای متقاضیان ترسیم کرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: کسی که وارد حوزه علمیه می شود بهترین ثمره زندگی یعنی عمر و جوانی خود را در این راه می گذارد، پس باید طوری مسیر را به آنها نشان دهیم که خدای ناکرده عمر آنها ضایع نشود و در مسیر درست با توجه به استعدادو توانایی خود قدم بگذارند.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به جایگاه حوزه، تصریح کرد: حوزه های علمیه ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی هستند و طلاب راه اهل بیت(ع) و علمای بزرگ را ادامه می دهند که این خود سعادت آخرت و دنیا است.

وی ادامه داد: طلاب در فرایند پذیرش هم امتحان کتبی و هم مصاحبه می دهند و حتی بعد از قبولی تا مدت ها آزمایشی در حوزه ها درس می خوانند تا از نظر اخلاقی و عقیدتی و همچنین استعداد علمی بررسی شوند

ضرورت الگوگیری از علمای ربانی

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در دوران قدیم، حوزه های علمیه نظام خاصی نداشتند و کلاس ها و برنامه های آموزشی به صورت فعلی نبود، امام امروز نظم خاصی بر برنامه های حوزه حاکم است، البته  مساله ای که در حال حاضر به فراموشی سپرده شده است، استفاده طلاب از محضر علمای ربانی است و این فاصله می تواند آسیب بزرگی به شمار بیاید

به مسائل روز جامعه توجه شود

آیت الله موسوی اصفهانی اظهار داشت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با تحول در حوزه های علمیه، باید هم برخی از متون درسی به روز رسانی و یا  تغییر پیدا کند و هم مسائل روز مورد نیاز جامعه در دروس حوزه های علمیه وارد شود.

وی در پایان افزود: تا کنون در راستای تحول قدم های موثری برداشته شده است مثلا تخصصی شدن دروس حوزه از سطح یک، که این خود گام موثری بوده البته این مساله در شهر قم بارز است و در شهرستان ها هنوز کار خاصی انجام نشده است.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha