جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش سبک زندگی در عصر رسانه در قزوین

حوزه/ کاظمی با تاکید بر ضرورت تبیین سبک زندگی اسلامی، گفت: در دنیای وسیع رسانه و وسایل ارتباط جمعی، جوانان، مخاطب مهم به شمار می روند و بیشتر از هر قشر دیگری در معرض هجمه این رسانه ها قرار دارند و رسانه های مختلف بر سر تغییر هویت و ذائقه فکری آنها باهم به رقابت می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دکتر محمد کاظمی، ظهر امروز در همایش سبک زندگی در عصر رسانه، که با حضور جمعی از اساتید حوزه علمیه قزوین و مبلغین  منتخب استان، در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزارشد، اظهار داشت: اگر به معنویت و رستگاری معنوی اعتقادی هم نداشته باشیم، برای زندگی راحت، زندگی برخوردار از امنیت روانی و اخلاقی، پرداختن به سبک زندگی مهم است.

وی افزود: رسانه یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در تغییر سبک زندگی است، و این سؤال مطرح می شود که چگونه رسانه ها سبک زندگی را به نمایش می گذارند و آیا نشان دادن سبک زندگی دیگران، یا خانه های مجلل می تواند سبب تغییر الگوی مصرف شود و یا چقدر می تواند بر اسراف تاثیر بگذارد؟

کاظمی ادامه داد: رسانه ها می توانند با انجام فعالیت های پژوهشی در حوزه سبک زندگی و انتشار آن در مطبوعات و خبرگزاری ها در زمینه فرهنگ سازی و ترویج آن در بین جوانان و خانواده ها تاثیرگذار باشند.

 وی اضافه کرد رسانه‌ها به‌ وسیله مطالبی که منتشر می‌کنند می‌توانند سبک زندگی جامعه را به سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری نزدیک نمایند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در دنیای وسیع رسانه و وسایل ارتباط جمعی، جوانان، مخاطب مهم به شمار می روند و بیشتر از هر قشر دیگری در معرض هجمه این رسانه ها قرار دارند و رسانه های مختلف بر سر تغییر هویت و ذائقه فکری آنها باهم به رقابت می پردازند.

وی ابراز کرد: رسانه ها به عنوان موثرترین و بهترین ابزارهای انتقال پیام در تاثیر گذاری و شکل دهی سبک زندگی جایگاه ویژه ای دارند.

 کاظمی تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند مشکلات روز خانواده‌ها را مطابق برنامه‌هایی بیان کنند که اثرگذاری بسیار زیادی در تحکیم خانواده‌ها داشته باشد.

وی اظهار کرد:  رسانه‌ها باید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم حرکت کنند و تمامی قشرهای جامعه را حتی در دورترین نقاط جامعه تحت پوشش خود قرار دهند و مردم را از مزایای آن بهره‌مند سازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha