جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد جواد گلزار

حوزه/ مدیر مؤسسه ارتباطات فرهنگی بین الملل گفت: طلاب و حوزویان باید از حضور گردشگران خارجی برای تبیین آموزه های اسلام، بهره ببرند.

حجت الاسلام محمدجواد گلزار در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، به القائات رسانه‌ای دشمن در منفی جلوه دادن ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: اکثر گردشگران خارجی که وارد ایران می شوند، چون تا پیش از این، تحت تاثیر القائات رسانه ای دشمن بوده اند، تصور منفی نسبت به ایران و معارف اسلامی دارند و گمان آنان از ایران، به عنوان یک کشورعقب افتاده است و اسلام را هم به عنوان مکتبی که اصلا توجهی به ارزش‌های انسانی ندارد می دانند، در حالی که این تفکر درست نیست.

وی تصریح کرد: وقتی که گردشگران خارجی وارد ایران می شوند، همه این پیش داوری ها از بین می رود و از نزدیک مشاهده می کنند که ایران یک کشور توسعه یافته، دارای مردمانی مهربان، خونگرم، میهمان نواز و دارای امنیت بسیار بالاست؛ لذا تمام پیش فرض‌های منفی و اشتباه گذشته آنها نسبت به کشورمان، از بین می رود و متوجه می شوند که معارف اسلامی، هم مبتنی بر ارزش‌های انسانی و فطری است که خداوند در وجود انسان‌ها قرار داده، و هم تمام القاعات رسانه ای دشمن در مورد ایران  کاملا غلط بوده است.

مدیر مؤسسه فرهنگی ارتباطات بین‌الملل به نقش روحانیون و طلاب حوزه های علمیه در تبلیغ  معارف اسلامی در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: ارتباطات جهانی باعث شده که انسان‌ها درتمام  کره زمین با هم ارتباط داشته باشند، که البته این ابزارها و این ارتباطات، ضرورت‌های خاصی را ایجاد می کند.

وی افزود: طلاب حوزه‌های علمیه وظیفه دارند، متناسب با تغییرات ارتباطات جهانی، خودشان را با ضرورتها و نیازهای دنیا تطبیق داده و خود را با توجه به شرایط زمان، مجهز کنند؛ امروز از طلاب و روحانیون انتظار است که معارف قرآنی و دینی را به تمام دنیا عرضه کنند.

کاشان می تواند مرکزی برای ارائه معارف اسلامی به گردشگران خارجی باشد

مدیر مؤسسه ارتباطات بین الملل، در ادامه سخنان خود، شهر کاشان را به جهت سبقه دینی، تشیع، تاریخی و فرهنگی، در کشور بی نظیر دانست و گفت: کاشان اولین شهر کشور بوده که شیعه مستقیما وارد این شهر شده و علمای بسیار زیادی را در تاریخ عرضه کرده است.

وی افزود: کاشان یکی از مراکز مهم مذهبی ایران و دارای ظرفیت بالای حضور گردشگران خارجی است، لذا این شهرستان می تواند مرکزی برای ارائه معارف اسلامی به گردشگران خارجی باشد.

حجت الاسلام گلزار، در ادامه سخنانش، توسعه زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری کاشان را مهمترین ابزار توسعه گردشگری در این شهر دانست و گفت: درخلال حضور گردشگران خارجی به داخل کشورمان، باید معارف و فرهنگ خود را به آنها عرضه کنیم.

وی همچنین، عدم  انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به گردشگران خارجی را از مهمترین مشکلات موجود کشورمان، خصوصا در شهرستان کاشان عنوان کرد و گفت: مسئولین شهرستان کاشان با نگاه فرهنگی، باید زمینه ای را مهیا کنند که درخلال معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهرستان، معارف فرهنگی ایرانی اسلامی را هم به گردشگران خارجی ارائه نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha