پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‎الاسلام الشیخ محمد الخفاجی

حوزه/ ارشادات مقام معظم رهبری و مشاوره‎های سردار قاسم سلیمانی برنامه های غرب و استعمار و صهیونیسم در عراق شکست خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام الشیخ محمد الخفاجی امروز در نشستی خبری که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به نقش ارشادات رهبر انقلاب در پیروزی های جنبش اسلامی مردمی در عراق گفت: در این روزها دیدارهایی با مراجع تقلید، علما و مسئولان داریم؛ از دیگر برنامههای ما در این سفر برگزاری برنامه های فرهنگی و قرآنی در مشهد مقدس برگزار شده است.

وی درگیری های حال حاضر در عراق را با هدف از بین بردن تشیع در این کشوردانست و افزود: این جریان از سوی آمریکا کلید خورده است و اگر کمک‏های جمهوری اسلامی و ارشادات رهبر انقلاب نبود، عراق پایگاه جریانهای تکفیری به خصوص داعشیون میشد.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی قیام الحسینی(ع) با ذکر این مطلب که پیروزیهای بدست آمده در استانهای عراق که توسط جنبشهای اسلامی بدست آمده است به دلیل اعتقاد و پیروی از ارشادات رهبر انقلاب بوده است، بیان کرد: پیروزیهای سیاسی و نظامی و فرهنگی که در عراق بدست آمده، حاصل ارشادات رهبری است و همه ما هرچه داریم از مقام معظم رهبری است.

وی اظهارکرد: نقشه‏ای که استعمار و غرب برای عراق داشت آن بود که این کشور را پایگاه و مقری برای این جریان ها قرار دهد و لیکن با ارشادات  مقام معظم رهبری و مشاورههای سردار قاسم سلیمانی این برنامه غرب را بهم بریزیم واستعمار و  صهیونیسم در عراق شکست بخورد.

حجتالاسلام الخفاجی بیان کرد: داعش با وجود جنبشهای مقاومت و ایستادگی فرزندان عراق در مقابل این جریان مقاومت و حشدالشعبی، آیندهای در عراق نخواهد داشت؛ پیروزیهای بدست آمده توسط نیروهای عراقی مستمر بود و حشدالشعبی با کمک نظام جمهوری اسلامی ایران این پیروزی‌ها را به ثبت رساند.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی قیام الحسینی(ع) اظهارکرد: ترسیم نقشه توسط داعش انجام شده است که پس از شکست نظامی چه خواهد شد؟ برنامه بعدی داعش تهاجم سیاسی و فرهنگی خواهد بود و این جریان با حضور مزدورانی که در عراق دارند انجام میشود.

حجتالاسلام الخفاجی  عنوان کرد: برنامههایی پس از شکست نظامی داعش نیز از سوی ما ترسیم شده است و برنامههای فرهنگی، سیاسی و نظامی علیه  این فرقه تکفیری انجام خواهد شد.

وی گفت: امتهای ما نیازمند مساعدت و کمک هستند و هدف ما نیز کمک به این امتها از جمله سوریه و یمن است و با مشورت جمهوری اسلامی ایران خواستار حضور در محورهای سوریه و یمن بودهایم؛ امیدواریم که شرکت قوی در مقابله قوی در سوریه و یمن خواهیم داشت.

حجتالاسلام الخفاجی اظهارکرد: در آینده در برنامههای سیاسی عراق شرکت خواهیم کرد و این برنامه خود را ویژه عراق و دفاع از ملتهای مظلوم پیگیری خواهیم کرد و این برنامه نیز از هدف مبارک نظام جمهوری اسلامی برگرفته شده است.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی قیام الحسینی(ع) اظهارکرد: عراق به نتیجه ای رسید که رسیدن به ساحل امن و امنیت از طریق ارشادات رهبری و از این طریق مهیا کردن زمینه و فضا برای  ظهور امام زمان(عج) باشد؛ در این بین کار ما مقابله با داعش است و در این مسیر توانستیم که برنامههای داعش را نقش بر آب کنیم.

وی گفت: نقشه استراتژیک مقابله با داعش و نقشه ایدئولوژیک با کمک حزب الله و نظام جمهوری اسلامی کشیده شد و با توجه به این کمکها و با حضور جنبش های اسلامی توانستیم با داعش مقابله کنیم و قطعا اگر این کمکها نبود به پیروزی نمیرسیدیم.

حجتالاسلام الخفاجی عنوان کرد: زمانی که نقشه کشورهای استعمارگر مشخص شد و نتوانستند در مقابل جنبشهای مقاومت اسلامی وارد شوند، سعی کردند با حضور نیروهای ترکیه در عراق ماموریت خود را انجام دهند.

وی افزود: مقابله با ترکیه و تداخل آن در عراق از طریق جنبش های مقاومت و جنبش قیام الحسینی انجام شد که در مرحله اول با تشکیل تظاهرات مردمی علیه این حضور ترکها، سعی کردیم که یک جبهه مردمی علیه این جریان نامبارک ایجاد کنیم.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی قیام الحسینی(ع) اظهارکرد: ورود ترکیه به کشور ما با هدف خیر انجام نمی شود و به همین دلیل است که فرزندان جریان مقاومت در مقابل آنها ایستاده اند؛ ترکیه همیشه در پشتیبانی از جریانهای تکفیری از دیگران سبقت گرفته است، داعش نیز با کمک ترکیه وارد عراق شد و امروز با کمک قطر و عربستان و کشورهای خلیج فارس به پشتیبانی تکفیریها میپردازد.

وی گفت: تمام تسلیحاتی که در مقابل ملتهای مظلوم استفاده می‏شود از سوی قطرو عربستان و ترکیه به سوی تکفیریون ارسال میشود.

این فعال مقاومت اسلامی عراق عنوان کرد:  این نقشه خبیثانه برای همه به عینیت ثابت شده است و مردم ایران، عراق، سوریه و لبنان این فتنه را دریافتهاند و قطعا در مقابل آنها خواهند ایستاد.

وی گفت: در جنگهایی که انجام شد و آزادیهایی که در عراق صورت گرفت فعالیت هایی از سوی این جنبش در دیاله و الانبار انجام شد؛ هدف اصلی داعش، کربلا و تصاحب حرمین عسکریین(ع) بود که با مقاومت فرزندان جنبش حرکت قیام الحسینی(ع) توانستیم جلوی این تهاجمات را بگیریم.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی قیام الحسینی(ع) اظهارکرد: وقتی وارد استان الانبار شدیم، پس از عملیات اطلاعاتی متوجه شدیم که در نزد ورزشگاه المپیک الانبار نیروهای داعش حضور پیدا کردهاند و نزدیک به استان کربلا و نزدیکی کربلا هستند و پس از مقابله با داعش در آن نقطه 8 شهید را تقدیم کردیم.

وی گفت: در این عملیات توانستیم یکی از سران داعش را به هلاکت برسانیم و 7 ماشین بمب گذاری شده را که قرار بود به سمت کربلا بروند را نیز منهدم کنیم.

وی افزود: این فرمانده داعشی یک شخصیت عراقی نبود؛ در این میان فردی به نام ابوایوب انصاری که تبعه عربستان بود عملیاتهای انتحاری در الانبار را فرماندهی میکرد را نیز به قتل رساندیم؛ این جریان، یک جریان استمراری است چون از کشورهای دیگر در داعش حضور دارند که به عراق و سوریه تجاوز کردهاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha