شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس مجلس منطقه‌ای اندونزی در دانشگاه ادیان

حوزه/ هرچند نظام سیاسی اندونزی اسلامی نیست، اما در پی احقاق حقوق ادیان مختلف هستیم و مسلمانان نیز در قالب نظام سیاسی این کشور موفق بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد صالح  در نشست «اسلام و مردم‌سالاری در ایران و اندونزی»   که با حضور اساتید دانشگاه ادیان و مذاهب در قم برگزار شد درباره جایگاه اندونزی در جهان اسلام و گفت: اندونزی با دارا بودن بیشترین مسلمان و با استفاده از دموکراسی لیبرال توانسته کشوری مسلمان با فضایی آرام را برقرار کند.

وی درباره ترکیب جمعیتی مردم اندونزی نیز گفت: حدود 87درصد مردم اندونزی مسلمان و بقیه از ادیان مختلفی شامل هندو، بودا و مسیحی و غیره هستند.

صالح درباره نظام سیاسی این کشور نیز گفت: هرچند نظام سیاسی ما اسلامی نیست، اما در پی احقاق حقوق ادیان مختلف هستیم و مسلمانان نیز در قالب نظام سیاسی این کشور موفق بوده‌اند.

محمدصالح افزود: اندونزی با چندین نژاد و زبان و با داشتن هفده هزار جزیره توانسته الگوی خوبی از دموکراسی را به نمایش بگذارد.

وی  در ادامه به ذکر دو نمونه از تجربیات دموکراتیک مردم در اندونزی پرداخت و گفت: در انتخابات شهرداری جاکارتا که اخیراً برگزار شد همه ادیان اندونزی نامزد خود را معرفی کردند و علمای مسلمان نیز در فضایی دموکراتیک برای رأی آوردن نامزد مسلمان تلاش کردند.

محمدصالح نمونه دیگر از این تجربیات را انتخابات ریاست جمهوری اندونزی عنوان کرد که مردم در چهارچوب دموکراسی توانستند به نامزد دلخواه خود رأی دهند و این نشان از اقبال مردم این کشور به دموکراسی و موفقیت این نظام در کشور اندونزی است.

در ادامه این نشست محمدصالح به پرسش‌های حاضران درباره دموکراسی در اندونزی پاسخ داد.

گفتنی است، هیئت اندونزیایی پس از این نشست دیداری نیز با حجت الاسلام والمسلمین نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب داشت..

در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب، کشور اندونزی و مردم مسلمان آن را از این لحاظ که اسلام را با آغوش باز پذیرفتند، بیشترین جمعیت مسلمان را در جهان داشته و نیز مشکلی برای جهان اسلام از نظر تندروی و افراط گرایی ایجاد نکرده، ستود واین کشور را مورد علاقه مردم ایران خواند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
    0 0
    آدم با چه زبونی به شما بگه آخه آدم نا حسابی شما مصلحت جهان اسلام سرتون نمیشه اون از اندیشمند مصری و این هم این آقا اسم خودتون رو هم گذاشتید خبرنگار حوزه علمیه برای خودم و شما متاسفم