جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 412320
۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸
رئیس دانشگاه ادیان در ساحل عاج

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلین نواب در سفری به کشور ساحل‌عاج با حضور در مدرسه علمیه و مسجد فاطمه الزهرا شهر بسام بر گسترش مکتب اهل‌بیت با ترویج گفتمان امام صادق (ع) تأکید ورزید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در این دیدار با اشاره به تعداد شاگردان مکتب امام صادق از مذاهب مختلف یادآور شد باید به تبعیت و رهروی از آن امام بزرگوار به توسعه کمی و کیفی تشیع بپردازیم.

وی ضمن برشمردن مزیت مکتب اهل‌بیت (ع)از نظر عقلانیت بر مذاهب دیگر اسلامی، اظهارداشت: شرایط امروز جهانی و وجود فرقه‌ها و گروه‌های تندرو مانند داعش و بوکوحرام و الشباب را ظرفیتی برای روی آوردن جهان اسلام به عقلانیت شیعی برشمرد.

ریس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به دیدار خود با نخست‌وزیر هند از استقبال سران مختلف کشورهای جهان برای رشد تشیع عقلانی در مقابل اسلام افراطی یادکرد و از بنای جامعه اسلامی واحد و عاقل به‌عنوان آرزوی تمامی مسلمانان جهان سخن گفت.

لازم به ذکر است مدرسه علمیه و مسجد فاطمه الزهرا شهر بسام از مراکز تحت پوشش جامعه المصطفی العالمیه است که توسط شهید ناکتی بنانهاده شده است. در این دیدار که حجت‌الاسلام اسعدی و ملک احمدی از مسئولین جامعه المصطفی العالمیه حضور داشتند تنی چند از اساتید این حوزه به بیان دیدگاه خود در جهت بهبود فعالیت‌های این مرکز پرداختند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha