جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم مولد النبی در ساحل عاج

حوزه/ مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در مسجد جامع شهر ابیجان کشور ساحل عاج با حضور رئیس جمهور این کشور و دیگر مقامات دولتی و مذهبی برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، صبح روز گذشته مراسم جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) با حضور رئیس جمهور، اعضای هیئت دولت، رئیس مجلس اسلامی و سفرای خارجی مقیم ساحل عاج در مسجد جامع شهر ابیجان پایتخت اقتصادی این کشور برگزار شد.

در ابتدای سخنرانی این مراسم شیخ آیما بوآکری فوفانا، رئیس مجلس اسلامی ساحل عاج گفت: دین مبین اسلام همچون مشعلی است که گرمای حیات بخش آن مسلمانان و همه انسان های آزاده ای که طالب زندگی بهتر هستند را به دور خود جمع می کنند و میلاد پیامبر اسلام(ص) شروع یک حرکت و انقلاب جهانی روشن و متفکرانه است که تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

وی همچنین در ادامه صحبت های خود گزارشی مفصل از کلیه برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته توسط مجلس اسلامی ساح عاج ارائه کرد و از شخص رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت خواست تا در پیشرفت و اعتلای آموزه های دینی و فرهنگ اسلامی در سطح جامعه اقدامات جدی صورت دهند.

آلاسان واتارا، رئیس جمهور ساحل عاج ضمن تشکر از کلیه مهمانان دعوت شده به این مراسم به ویژه سفرای کشور های اسلامی و غیر اسلامی حاضر در جلسه، روسای انجمن ها و تشکل های اسلامی و نمایندگان مجلس ملی، گفت: با  توجه به لزوم و اهمیت افزایش کیفی و کمی هرچه بیشتر فعالیت های دینی و قرآنی در کشور، از سفرا و مسئولین فرهنگی سایر کشور ها به ویژه کشور های اسلامی درخواست دارم تا به تاسیس مراکز اسلامی و مدارس دینی و همچنین برگزاری فعالیت های اسلامی در ساحل عاج اهتمام بیشتری بورزند و من به نمایندگی از طرف دولت و مردم ساحل عاج قول مساعد جهت همکاری و مساعدت در این زمینه ها را به آنها می دهم.

لازم به ذکر است که در این مراسم اعضای انجمن بانوان مسلمان ساحل عاج نیز حضور داشتند که خانم عایشه غانوتانی رئیس و مسئول این انجمن دقایقی به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک میلاد پیامبر(ص)  گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط انجمن بانوان مسلمان این کشور ارائه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha