جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله ناصری/ امام جمعه یزد

حوزه / آیت الله ناصری بر ضرورت توجه ویژه به برنامه های فرهنگی در اماکن گردشگری تاکید کرد و گفت: در ایام نوروز باید فعالیت های فرهنگی در مراکز گردشگری نمود بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی شب گذشته در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد با اشاره به افزایش حضور گردشگران در یزد، در ایام نوروز اظهار داشت: در ایام نوروز اداره اوقاف افرادی را در اماکن مختلف مستقر می‌کند و این افراد به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: در این رابطه باید هماهنگی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان صورت گیرد تا از ظرفیت‌های موجود در زمینه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و اجرای صحیح فریضه‌های الهی امر به معروف و نهی از منکر اقدام شود.

امام جمعه یزد از عدم تشکیل شورای فرهنگ عمومی استان یزد گلایه کرد و گفت: متاسفانه علت عدم برگزاری این جلسات را نمی‌دانیم و احساس می‌شود که در این زمینه سستی وجود دارد.

آیت الله ناصری یزدی خاطر نشان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان به ویژه برای ایام نوروز لازم بود که تشکیل شود و در ارتباط با ضرورت‌ها و اقداماتی که باید در طول این روزها انجام شود، بحث و تبادل نظر صورت می‌گرفت.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: در ایام نوروز یزد میزبان دو گروه از گردشگران است که یک گروه گردشگران خارجی و گروه دیگر گردشگران ایرانی هستند که یزد را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر دو قشر گردشگری که به یزد سفر می‌کنند نیاز به محتواهای فرهنگی دارند، تصریح کرد: در ارتباط با گردشگران خارجی باید یک محتوای ویژه با هماهنگی میراث فرهنگی برای آنها در نظر گرفته و اطلاعات لازم به آنها ارائه شود تا حرمت ایام و شهر یزد حفظ شود.

امام جمعه یزد بیان کرد: باید سعی کنیم گردشگران خارجی که به استان یزد سفر می‌کنند را بیشتر به سمت آشنا شدن با اماکن مذهبی و دینی سوق دهیم و به این وسیله فرهنگ خود را به آنها منتقل کنیم.

آیت الله ناصری عنوان کرد: افرادی هم که از داخل کشور یزد را برای سفر خود انتخاب می‌کنند هم به دسته تقسیم می‌شوند و اکثریت آنها خانواده‌های مذهبی هستند که به دلیل آرامش، امنیت و معنویت حاکم بر یزد، این استان را برای ایام نوروز خود انتخاب می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه باید بستر را برای این افراد فراهم کنیم که بتوانند در آرامش کامل به سپری تعطیلات در کنار خانواده بپردازند، تصریح کرد: در این صورت زمانی که جو مذهبی استان یزد به صورت کامل حفظ شد، افرادی که لاابالی هستند با دیدن این فضای معنوی، خودشان متوجه می‌شوند که باید حرمت‌ها را حفظ کنند.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: این کار مسئولان، شهرداری، رسانه‌ها است که باید اطلاعات لازم را در ارتباط با فرهنگ و فضای معنوی یزد به تمام مردم و به ویژه مسافران نوروزی انتقال دهند.

وی افزود: فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد باید با جدیت و سرعت بیشتری انجام شود تا تاثیرپذیری این فعالیت‌ها هم به همین میزان گسترش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در یزد اظهار داشت: متاسفانه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات یزد به هر دلیلی فعال نشده و این در حالی است که در گذشته نسبت به این موضوع تاکید و توجه صورت گرفته بود.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه لازم است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر در زمینه تشکیل این شوراها تلاش و جدیت بیشتری داشته باشد، خاطرنشان کرد: موضوع بعدی در ارتباط با برگزاری جلسات شورای معاونین این ستاد است که به نظر می‌رسد تعداد این جلسات هم باید افزایش پیدا کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد خاطرنشان کرد: الان این انتظار را نداریم که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بنشینیم و ببینیم که هنوز شوراهای ادارات و جلسات معاونین و دیگر اقداماتی که لازم است انجام شود، صورت نگرفته است.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha