پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نماز جمعه حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کشمیری گفت: مصداق شجره طیبه بنا بر روایات شیعه، پیامبر و امیرالمؤمنین و حضرت زهرا و ائمه علیهم السلام هستند که برگ های این درخت نیز شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی این هفته نماز جمعه را به جای مرکز اسلامی امام علی(ع) در لندن، در پاریس پایتخت فرانسه اقامه کرد؛ شهری که قرار است روز یکشنبه میزبان برگزاری همایش علمای مسلمان اروپا باشد.

سید مرتضی کشمیری در خطبه های نماز جمعه گفت: قرآن از ما خواسته دارای کلمه طیبه باشیم و به ما دستور می دهد با دیگران رفتار خوبی داشته باشیم حتی اگر دین و اعتقادات آنها با ما متفاوت باشد؛ همان گونه که خداوند نیز هنگامی که حضرت موسی را به سوی فرعون فرستاد، از او خواست با فرعون به نرمی سخن بگوید و از حضرت موسی نخواست که در همان برخورد اول با فرعون درگیر شود و او را سرنگون سازد و این نشان می دهد که خداوند نیز به دنبال هدایت و جذب انسان ها است و به دنبال نابودی و جدایی نیست.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به واژه شجره طیبه که در قرآن کریم آمده، مصداق این شجره را بنا بر روایات شیعه، پیامبر و امیرالمؤمنین و حضرت زهرا و ائمه علیهم السلام دانست که برگ های این درخت نیز شیعیان و دوستداران اهل بیت هستند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تاکید کرد: اهل بیت کشتی نجات انسان ها هستند که پیامبر(ص) به ما دستور داده برای نجات یافتن از آنها پیروی کنیم و اگر مسلمانان از اهل بیت(ع) پیروی می کردند، امروز اشرار بر آنها مسلط نمی شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha