جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فشارها برای انگلیسی سخن گفتن وعاظ در مساجد بریتانیا

حوزه/نهاد‌های مختلف انگلستان، وعاظ و امامان جماعت را در رابطه با صحبت کردن به زبان انگلیسی تحت فشار قرار داده و مدعی هستند صحبت کردن به زبان‌های غیرانگلیسی افراط‌گرایی را پرورش می‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از تلگراف، نهادهای مختلف در بریتانیا از امامان جماعت و وعاظ خواسته‌اند که سخنرانی‌ها و موعظه‌هایشان را به زبان انگلیسی ارائه دهند.

گروه ضربت مبارزه با افراط گرایی در انگلستان مدعی شده است که موعظه به زبان‌های خارجی غیر از انگلیسی می‌تواند سبب بروز اختلافات میان اسلام و جریان اصلی جامعه شده و افراط‌گرایی را پرورش دهد. وزیران کابینه انگلستان نیز به طور جداگانه خواسته‌اند که سخنرانی‌های امامان جماعت به زبان انگلیسی در فضای اینترنت منتشر شوند.

یک منبع ارشد دولتی گفت: اگر امامان به زبان دیگری غیر از انگلسی صحبت کنند نمی‌توانیم احتمال وقوع افراط‌گرایی در سخنان‌شان را تشخیص دهیم.

یک منبع موثق نیز اعلام کرده است که از این پس قوانین سخت‌تری برای اعطای مجوز به واعظان خارجی زبان در نظر گرفته خواهد شد. در حال حاضر امامان جماعتی که از خارج از اتحادیه اروپا  از بریتانیا بازدید می‌کنند بایستی برای دریافت ویزا توانایی صحبت به زبان انگلیسی را داشته باشند. هر چند امامان جماعتی که پیش از تصویب مقررات جدید اعطای ویزا در انگلستان حضور دارند مورد ارزیابی دوباره قرار نمی‌گیرند زیرا این مسئله به طور بالقوه آزادی مذهبی در بریتانیا را زیر سئوال خواهد بود.

با وجود تمام فشارهای موجود، یک سخنگوی دولتی مدعی شد: هنوز هیچ مقرراتی در رابطه با مجوز ندادن به امامان جماعتی که قادر به انگلیسی صحبت کردن نیستند گذاشته نشده است.

بیش از یک دهه بحث‌های مجادله‌آمیزی بر سر انگلیسی صحبت کردن امامان جماعت در مساجد بریتانیا وجود دارد. یک ارزیابی انجام شده در سال 2007 در رابطه با 300 مسجد در انگلستان نشان داد که تنها 8% امامان جماعت مساجد در این کشور به دنیا آمده‌اند و تنها زبان مادری 6% آن‌ها زبان انگلیسی می‌باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha