پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد

حوزه / مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد با بیان اینکه در تبلیغ باید پیام برای مخاطب جذابیّت داشته باشد گفت: یکی از اولین شرایطی که تبلیغ باید داشته باشد در نظر گرفتن نیاز مخاطب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، کارگاه شیوه های تبلیغ دینی در فضای مجازی ویژه مبلغات حوزوی، در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه آموزشی، حجت‌الاسلام عباس دهقان اشکذری کارشناس برنامه ریزی فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، بر ضرورت ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای در جامعه تاکید کرد و گفت: در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی با این مضمون برای اقشار مختلف به‌ویژه اقشار تأثیرگذار در جامعه ضروری است.

وی اضافه کرد: زمانی سواد رسانه‌ای مفید است که از جهت محتوا هم غنی بوده و یا به عبارتی منطبق بر عقل، نقل و عرف باشد.

در ادامه دکتر پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد و مدرس این دوره آموزشی، با بیان اینکه در عرصه تبلیغ، باید پیام برای مخاطب جذابیت داشته باشد گفت: یکی از اولین شرایطی که تبلیغ باید داشته باشد در نظر گرفتن نیاز مخاطب است.

وی با بیان اینکه نیازها در شرایط مختلف متفاوت است، اظهار داشت: سن، جنسیت، تحصیلات، جایگاه اجتماعی و ... از جمله عواملی است که در شکل گیری نیازهای مخاطبین مؤثر است.

پهلوانیان ابراز کرد: نیازهای بالا دستی یا همان نیازهای روحی می‌تواند نیازهای پایین دستی را به طور موقت پوشش دهد و بر آن‌ها تاثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: در بسیاری از موارد برای آنکه مخاطبان خود را به سمت نیازهای بالادستی سوق دهیم باید نیازهای پایین دستی آنها را برآورده کنیم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha