جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدی ‌آدینه

حوزه/ مسئول مبلغین هجرت شهرستان شیراز، حضرت ام البنین(س) الگوی مادران شهید در جهان اسلام است، گفت: مادران شهدا به تأسی از این اسوه صبر و استقامت، شهادت فرزندان‌شان در راه اسلام را افتخار خویش می‌دانند.

حجه الاسلام مهدی آدینه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین(س)، در خصوص ویژگی های این بزرگ بانوی اسلام، اظهار داشت: هنگامی که خبر خواستگاری مولا علی ابن ابیطالب(ع) از حضرت ام البنین(س) را از طرف پدر این بانوی گرامی، به مادر فاطمه ام البنین(س) دادند، مادرش گفت او كه قلبي مالامال از عشق به امامت دارد.

وی افزود: مادر حضرت ام البنین(س) در این مقطع زمانی، به شوهر خود گفت، "همسرم  «حزام»! به خدا سوگند من او را خوب تربيت كردم و از خداي متعال و قدیر خواستارم كه او واقعا سعادتمند شود و صالح باشد؛ امیدوارم خدمت گذار به آقا و مولايم اميرالمؤمنين(ع) و همچنین خدمت گذاری صدیق به فرزندان بانوی مکرمه اسلام دخت نبی(ص)، حضرت صدیقه طاهره(س) باشد؛ پس او را به مولایم علي بن ابيطالب(ع)، تزویج کن".

معاون تبلیغ مدارس علمیه شیراز، با بیان این که علاقه ام البنين به اهل بيت(ع) و بصيرت ديني او به امامت در درجه بسیار بالایی قرار داشت، گفت: درباره این بانوی بزرگ تاریخ اسلام مي نويسند که به امام علی(ع) عرض کرد که مولای من! دیگر مرا فاطمه مخوانید که با هر بار بردن این نام، خاطره حضرت فاطمه زهرا(س) برای فرزندان ایشان زنده شده و با یاد مادر گرامی شان، اندوهگین می شوند.

وی با بیان این که حضرت ام البنین(س) الگوی مادران شهید در جهان اسلام است، گفت: مادران شهدا به تأسی از این اسوه صبر و استقامت، شهادت فرزندان‌شان در راه اسلام را افتخار خویش می‌دانند؛ ایشان صبر پیشه کرده تا اجر خود را از خداوند یکتا بگیرند.

مسئول مبلغین هجرت شیراز در ادامه سخنان خود با بیان این که وظیفه ما مبلغین در شناساندن مقام و مومقعیت اهل بیت(ع) و خاندان نبوت، به صورت صحیح به دور از بزرگ نمایی و غلو، بسیار مهم و البته سنگین است، گفت: مبلغان دین باید با تبلیغ صحیح دین، در راه تبیین اصولی آموزه های اسلام ناب برای مردم، فعالیت کنند.

وی تأکید کرد: روحانیون و طلابی که برای تبلیغ دین مشتاق هستند، بهتر است که با حضور در مناطق محروم روستایی و کمتر برخوردار، ثواب تلاش و مجاهدت خود را در راستای تبیین شریعت اسلام، بیشتر کنند.

حجت الاسلام آدینه در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: هیئت امنا مساجد روستایی استان فارس، که فاقد روحانی و  مبلغان دین هستند، می توانند به معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان فارس در محل خیابان 9دی شیراز مراجعه کرده یا با شماره موبایل 09176095006 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha