شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار فرمانده نیروی انتظامی با مراجع و علما

حوزه/ حضرت آيت الله جعفر سبحانی با اشاره به اینکه راه های کشور ظرفیت اين حجم از خودروها را ندارند، گفتند: مدیریت سفر در کاهش تصادفات نوروزی موثر است و رسانه ها در تحقق این امر نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ایشان در ديدار فرمانده نيروی انتظامی کشورمان که در موسسه امام صادق(ع) انجام شد، اظهار داشتند: همه مردم مي خواهند در ایام نوروز با خودروي شخصي به مسافرت رفته و در جاده ها تردد کنند که همین امر باعث تصادفات مي شود. مردم بايد به مقدار لازم و بر حسب ضرورت سفر کنند.

حضرت آیت الله سبحانی افزودند: راه های کشور ظرفیت اين حجم از خودروها را  ندارند، برابر گزارشاتي که به ما رسيده است تا روز گذشته حدود 149 نفر در تصادفات ايام نوروز امسال کشته شده اند. مدیریت سفر در کاهش تصادفات نوروزی موثر است و رسانه ها در تحقق این امر نقش آفرین باشند.

این مرجع تقليد جهان تشیع بر ترویج فرهنگ صله ارحام تاکید کرد و اظهارداشتند: مردم رسيدگي به بيچارگان را در این ایام ترک نکنند و اين مهم بايد در ايام نوروز انجام شود.

حضرت آيت الله سبحانی به آسيب های فضای مجازی اشاره کرد و گفتند: اين فضا عامل بسياري از اتفاقات مانند طلاق در جامعه است، در تاريخ ايران به اين اندازه طلاق وجود نداشته است، اين فضا بايد اصلاح شود، البته قائل به اين نيستيم که طلاق به روي همه بسته شود، بلکه بايد اخلاق و دين را درنظر گرفت.

در ادامه این دیدار نیز فرمانده ناجا ادامه داد: طرح نوروزي از 25 اسفندماه 95 تا 15 فروردين 96 ادامه دارد و نيروي انتظامي تمام وقت در خدمت مسافران است و بدين منظور قرارگاه نوروزي ناجا راه اندازي و کارکنان مشغول خدمت رساني به مردم هستند.

وي با بيان اينکه در سال 95 حدود دو ميليون موتورسيکلت و خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه شده است، تصريح کرد: بحمدالله تلفات انساني در جاده ها 523 نفر کمتر از سال ماقبل آن بوده است و حدود هزار نفر نيز کمتر مجروح شده اند، که اين مهم از الطاف الهي، همکاري مردم و همت کارکنان در نيروي انتظامي بوده که در زمينه فرهنگ سازي کار زيادي انجام داده اند.

فرمانده ناجا افزود: همه تلاش ها بر اين است تا تصادفات کمتر رخ داده و مردم در آرامش باشند.

سردار "حسين اشتري" با بيان اينکه وظيفه ما حفظ مردم است، وضعيت امنيتي در کشور را خيلي خوب ارزيابي کرد و گفت: در مرزها،‌ روستاها، شهرها و جاده ها هيچ مشکل امنيتي نداريم.

وي تصريح کرد: ناجا در سال 96 به امر مبارزه با ورود کالاي قاچاق اهتمام خواهد داشت و حمايت از توليدکنندگان و ایجاد امنیت برای کساني که مي خواهند اشتغالزایی کنند، بر عهده نيروي انتظامي است تا توليد متوقف نشود.

سردار اشتري برحفظ ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي و مباني ديني تاکيد کرد و گفت: روحيه معنوي در نيروي انتظامي در حال ارتقاء است، اميدوارم پليس در شان نظام و خدمتگزار خوبي براي مردم باشد.

فرمانده ناجا در پايان بيان داشت: در خصوص فضاي مجازي نيز اقدامات خوبي انجام داده ايم و 85 درصد جرايم سايبري کشف شده است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha