پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار شهردار قم با مراجع و علما

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: ما نمي‌گوييم قم شهري لوكس شود، بلكه بايد شهري آبرومند باشد و هركس وارد اين شهر مي‌شود، متوجه جايگاه و منزلت ويژه آن باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي در ديدار دکتر سقائیان نژاد شهردار و مديران شهري قم، با تاكيد بر اينكه همه بايد براي شهر قم در كشور ويژه فعاليت كنند اظهار كردند: شهر قم متعلق به تمام جامعه شيعيان جهان می باشد؛ اولا مركز تشيع و محل بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران است و مركز اصلي حوزه علميه شيعه نيز در اين شهر واقع شده است.

ایشان با بيان اينكه نگاه شيعيان به قم متفاوت است افزودند: مسئولان ملي و استاني بايد بدانند كه جايگاه قم چيست و چه وظيفه‌اي نسبت به آن دارند.

اين مرجع تقليد بيان كردند: ما نمي‌گوييم قم شهري لوكس شود، بلكه بايد شهري آبرومند باشد و هركس وارد اين شهر مي‌شود متوجه جايگاه و منزلت ويژه اين شهر باشد.

معظم له  با اشاره به مشكل بافت فرسوده در شهر قم تصريح كردند: بافت‌هاي فرسوده شهر قم هم خطرناك است و هم زيبنده نيست و بايد كم كم به دنبال اين باشيم كه ساماندهي اين بافت‌ها صورت گيرد.

حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي با تاكيد بر ضرورت تكميل پروژه‌هاي محدوده حرم مطهر گفتند: هركسي وارد قم مي‌شود به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران مي‌رود و اين دو مكان مقدس بايد ويژه رسيدگي شود.

ایشان با اشاره به برنامه احداث بيمارستان در محدوده مسجد مقدس جمكران بیان داشتند: پيگيري شود تا عزمي كه مسئولان جمكران و خيران گذاشته‌اند با حمايت وزير بهداشت به زودي عملياتي شود و اين بيمارستان احداث شود.

حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي در ادامه با اشاره به اهميت مطالعه و كتاب خواني افزودند: كتابخانه در سطح شهر قم بالاخص در پرديسان نياز است و بايد هرچه سريع‌تر مشكلات مربوط به اين كتابخانه رفع شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha