جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گزارش ویژه در خصوص اهمیت شهادت جوان فدایی مصطفی حمدان

حوزه/ مراسم تشییع و بزرگداشت شهید مصطفی حمدان در تاریخ مراسمهای شهدای بحرین بی نظیر و استثنایی ست . امروز دومین روز از مراسم نکوداشت این شهید بوده و حضور مردم و شخصیت های مذهبی و انقلابی بسیار پر رنگ و پرشور است . ویژگی این شهادت همانا چرایی و نحوه شهادت این جوان ۱۹ ساله بوده که عبارت است از "دفاع تا پای جان از آیت الله عیسی قاسم" .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم تشییع و بزرگداشت شهید مصطفی حمدان در تاریخ مراسمهای شهدای بحرین بی نظیر و استثنایی ست . امروز دومین روز از مراسم نکوداشت این شهید بوده و حضور مردم و شخصیت های مذهبی و انقلابی بسیار پر رنگ و پرشور است . ویژگی این شهادت همانا چرایی و نحوه شهادت این جوان 19 ساله بوده که عبارت است از "دفاع تا پای جان از آیت الله عیسی قاسم" .

حمدان از ساکنین الدراز نبود:

مصطفی با وجودی که از سکنه منطقه کرباباد بحرین بود پس از اقدام نظام به سلب تابعیت از آیت الله عیسی قاسم و آغاز محاکمه ایشان به اتهام پولشویی در وجوه خمس،  به جمع فداییان و تحصن کنندگان در منطقه الدراز و در اطراف منزل آیت الله عیسی قاسم پیوسته و در دفاع از حریم آیت الله عیسی قاسم در نیمه شب 26 ژانویه از ناحیه جمجمه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از دوماه مرگ مغزی سه روز پیش (24 مارس) به شهادت رسید.

یورش شبه نظامیان آل خلیفه به الدراز:

در شب 26 ژانویه شبه نظامیان مسلح و نقاب زده آل خلیفه به الدراز یورش برده  و هیچ گروه یا ارگان رسمی یا غیر رسمی ای در این خصوص موضع گیری و قبول مسوولیت ننمود. تمامی رسانه های رسمی بحرین به جز روزنامه الوسط در این خصوص سکوت نموده و سپس در گزارشهایی کذب و مغلطه آمیز سعی در ایجاد جوی امنیتی و نمایش چهره ای مظلوم از نظام بحرین نمودند که مورد هدف گروه های تروریستی و آشوبهای خرابکارانه قرار گرفته است.

گزارش پزشکی:

بیمارستانهای بحرین در سحرگاه حادثه از پذیرش شهید خودداری نموده و شهید با وجود گلوله در جمجمه اش ساعتها بیهوش بوده و خونریزی داشت تا اینکه با خودروی شخصی مادرش به بیمارستان مرکزی دولتی بحرین "سلمانیه" منتقل شد.

در این بیمارستان اتاق فوریتهای پزشکی که شهید در آن بستری شد در محاصره امنیتی قرار گرفته و خانواده شهید برای ملاقات وی بارها مورد اهانت و سوء رفتار واقع شدند. همچنین در چند نوبت خانواده وی از عدم رسیدگی پزشکی مناسب به وی ابراز شکایت نمودند.

در گزارش پزشکی این بیمارستان دولتی با وجود عکس جمجمه که به وضوح مکان اصابت و وجود گلوله را اثبات مینمود و در شبکه های اجتماعی بحرین هم بارها نشر شد هیچ اشاره ای به مجروحیت وی در اثر اصابت گلوله نشده و فقط به ذکر مجروحیت شدید از ناحیه سر اکتفا گشت.

بیانیه دیروز دادستانی بحرین(26 مارس) : 

پس از شهادت مصطفی تحت فشار انظار محلی و بین المللی دادستانی بیانیه ای بسیار ناچیز و کذب صادر نمود که در واقع سعی در سرپوش گذاردن بر واقعیت این ماجرا داشت.  در این بیانیه هیچ اشاره ای به درگیری در منطقه الدراز نگشته و در دروغی آشکار آمده مادر مصطفی وی را با جراحت در مقابل درب منزل خود آن هم در نیمه شب یافته و شخصا اقدام به انتقال وی به بیمارستان سلمانیه نموده است. همچنین در روشی مشابه به گزارش پزشکی هیچ اشاره ای به مجروحیت وی در اثر اصابت گلوله نشده است تا ارتباطی بین این قضیه با حمله نیروهای امنیتی مسلح بحرین تداعی نگردد،  این در حالی ست که همزمان با اصابت مصطفی حمدان تعدادی از جوانان منطقه الدراز توسط شبه نظامیان در همان شب و همان یورش به منطقه الدراز بازداشت شده و پس از چند روز اعلام شد در ساختمان تحقیقات و بازجویی مرکزی بحرین بسر میبرند. این واضح ترین و بهترین دلیل بر این ادعا ست که شبه نظامیانی که در نیمه شب 26 ژانویه به الدراز حمله نمودند درواقع همان نیروهای امنیتی و نظامیان مسلح آل خلیفه بوده اند که هدفشان رصد ، آمارگیری ، بررسی و برنامه ریزی برای حمله مجدد به منزل آیت الله عیسی قاسم بوده است چه اینکه شبه نظامیان در آن یورش به منزل همسایه دیوار به دیوار آیت الله عیسی قاسم هجوم برده و به تخریب آن و بازداشت جوانان منزل و منطقه اقدام نمودند.

 بيانيه ديشب دادستانى و اعلام كشف و انهدام شبكه اى تروريستى :

در اقدامى تكرارى وزرات كشور بحرين با نشر بيانيه اى در پایگاه خود و در تلوزیون بحرین از کشف شبکه ای 14 نفر شامل تروریستها و خرابکارانی که با واسطه یا مستقیما تحت نظر سپاه پاسداران ج. ا. ایران و کتائب حزب الله عراق آموزش دیده اند و مستقیما تغذیه مالی میگشته اند خبر داد. همزمانی این گزارش با شهادت جوان فدایی در حال اتفاق افتاد که هم سعی دربه فراموشی سپرده شدن این شهادت در انظار عمومی داشته و هم سعی در نمایش قدرت نداشته نیروهای اطلاعاتی وامنیتی بحرین دارد. از سوی دیگر سر شاخه ارتباط با سپاه پاسداران مرتضی السندی عنوان شده که ماه پیش توسط آمریکا در لیست بایکوت به عنوان تروریست بین المللی معرفی گشته بود، همچنین در این گزارش برای جلب رضایت دولت ترامپ آمده این گروه فعالیتهای نظامیان آمریکایی مستقر در بحرین و افسران امنیتی بحرین را رصد می نموده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha