پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الله عبدالملکی

حوزه/ استاد دانشگاه، اهتمام به اقتصاد مقاومتی را لازمه ترویج گفتمان اقتصادی منبعث از آموزه های انقلاب اسلامی توصیف کرد.

دکتر حجت الله عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: ما برای این که بتوانیم تمدن نوین اسلامی را محقق کنیم یکی از مهم ترین لوازم آن توجه به اقتصاد اسلامی برگرفته از اصول مصرح در قانون اساسی است.

وی افزود: طبعاً در این باره می بایست به اقتصاد مقاومتی عمل کرده و آموزه های آن را استخراج و پیاده سازی کنیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که متذکر شده اند جنگ جدی امروز ما جنگ اقتصادی است و برای مقابله با تحریم ها و فشار اقتصادی باید به تقویت اقتصاد درونزا توجه کنیم و این که از وابستگی به نفت تا حدود زیادی خود را نجات دهیم.

این اقتصاددان با بیان این که اقتصاد مقاومتی در واقع احیای اقتصاد قانون اساسی است، گفت: اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد مورد تاکید در بطن قانون اساسی است که در آن به شکل گیری یک اقتصاد قوی در مسیر شکل دهی به تمدن نوین اسلامی نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی اقتصاد مقاومتی اولویت مسئولان باشد دیگر فشارها و تکانه های اقتصادی از سوی دشمن نمی تواند اقتصاد ملی ما را تضعیف کند و در این صورت ما می توانیم به تدریج بر مشکلاتی چون تورم و رکود و گرانی و بیکاری غلبه کنیم و حداقل رفاه و رضایتمندی را برای مردم به ارمغان آوریم.

این استاد دانشگاه با بیان این که از منظر مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی عینیت بخشیدن به نظام اقتصادی اسلام است، گفت: بسیاری از مباحث اقتصاد مقاومتی ریشه در آموزه های دینی و قرآنی ما دارد و لذا تکیه بر آن دارای اهمیت و ارزش دینی است، هر چند که در اقتصاد مقاومتی به اقتضائات روز نیز به طور ویژه توجه شده است و لذا می توان مدعی شد که اقتصاد مقاومتی نسخه معاصر نظام اقتصادی اسلام است.

عبدالملکی با تاکید بر این که اجرای اقتصاد مقاومتی و اهتمام به آن باعث رشد و پیشرفت اقتصادی، رفاه عمومی و استقلال اقتصادی می شود، ابراز داشت: متاسفانه هنوز عده ای در کشور و حتی از بین مسئولان آن طور که باید و شاید اقتصاد مقاومتی را درک و باور نکرده اند و حال آن که اگر به اقتصاد مقاومتی و فرمایشات رهبری عمل کنیم بسیاری از مشکلات و تنگناهای اقتصادی کشور مرتفع می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha