پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازدید قام مقام آستان قدس رضوی از نمایشگاه مهر درخشان

حوزه/ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند مدیریت صحیح مسئولان و حمایت از تولید ملی دانست و گفت: توانمندی، انگیزه و روحیه قشر جوان، نویدبخش موفقیت در سطح کلان اقتصاد مقاومتی در محور تولید داخلی و اشتغال است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سیدمرتضی بختیاری شب گذشته در بازدید از نمایشگاه «مهر درخشان 2» حرم مطهر رضوی با اشاره به شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، گفت: این نمایشگاه تبلور عینی فرمایشات مقام معظم رهبری در مقوله تولید و اشتغال است و واضح است که با این سطح توانایی‌ و استعداد جوانان، برای تحقق اقتصاد مقاومتی تنها نیازمند یک مدیریت و حمایت صحیح از سوی مسئولان هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: توانمندی، انگیزه و روحیه قشر جوان، نویدبخش موفقیت در سطح کلان اقتصاد مقاومتی در محور تولید داخلی و اشتغال است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مشکلات بخش تولید در حوزه‌های مختلف، افزود: در همین نمایشگاه بیشتر تولیدکنندگان مشکل اصلی خود را فروش اجناس تولیدی‌شان می‌دانستند و برای تولید توانایی لازم را داشتند، برخی دیگر از این کارگاه‌های کوچک برای گسترش کسب و کار و رسیدن به مرحله سود دهی نیازمند تنها 10 الی 15 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه هستند.

بختیاری ادامه داد: برخی از فعالان عرصه تولید در این نمایشگاه با اخذ وام‌هایی از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) توانسته‌اند تا 50 نفر را در کارگاه‌های خود مشغول به کار کنند و این به معنی تولید داخلی در کنار اشتغال مضاعف است.

وی با اشاره به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر حمایت از کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی در نمایشگاه مهر درخشان، افزود: اصلی‌ترین هدف برپایی این نمایشگاه، حمایت از تولیدکنندگان داخلی با در اختیار قراردادن بستر و فضای مناسب برای عرضه محصولات بوده است.

بختیاری با بیان اینکه رسالت ما در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» حمایت از این گونه اقدامات است، تأکید کرد: برپایی این نمایشگاه اگرچه درسطح خُرد صورت گرفت اما در همین سطح از اشتغال بیش از 2 هزار نیروی شاغل و جوان حمایت شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در طول چندماه اخیر جلسات متعددی برگزار شده و چگونگی توسعه و حمایت از مقوله تولید و اشتغال را در آستان قدس رضوی بررسی  کرده‌ایم و در حد بضاعتمان برای اجرایی شدن این مقوله مهم و حیاتی، عمل خواهیم کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نقاط مشترک دو نمایشگاه مهر درخشان تصریح کرد: در هر دو نمایشگاه حتی یک کالای غیر ایرانی دیده نمی‌شد، «نمایشگاه مهر درخشان1» اقدام بسیار مؤثری برای تأمین لوازم التحریر دانش آموزان ایرانی بود اما دراین نمایشگاه بیشتر محصولاتی که ارائه می‌شود با زندگی روزمره مردم سر و کار دارد.

وی با بیان این مطلب که این نمایشگاه می‌تواند محل مناسبی برای تهیه سوغات زائران باشد، تأکید کرد: ما در آینده 10 مرکز برای ارائه سوغات زائران امام رضا(ع) خواهیم داشت و توسط معاونت امداد مستضعفان روی این مسئله مطالعات لازم انجام شده است که ان‌شاءلله در آینده خبرهای خوبی در این موضوع اعلام می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha