سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام مهدوی ارفع-مشهد

حوزه/ حجت‌الاسلام مهدوی ارفع گفت: کسی که در مسند حکومتی قرار می‌گیرد، نباید بدهکار و وامدار دیگران و گروه ها و جناح ها باشد و افراد مختلف به بهانه این که برای او تبلیغات کرده‌اند و یا در انتصاب وی نقش داشته‌اند از او تقاضای پست و مقام کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام مهدوی ارفع، در سلسله جلسات بیان معارف اهل بیت(ع) که با حضور جمعی از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، به بیان ویژگی‌های مسئولان و مدیرانی که در راس حکومت اسلامی قرار می‌گیرند پرداخت.

وی در این خصوص اظهار کرد: افراد خداجو و مومن همواره از قبول مسئولیت و قرار گرفتن در پست‌های مهم حکومتی گریزان هستند و زمانی هم که مسئولیتی به آنها واگذار می‌شود، از آن به عنوان فرصتی برای خدمت رسانی به خلق خدا استفاده می‌کنند.

این کارشناس دینی، ساده زیستی را مهمترین شاخصه‌ یک مسئول انقلابی خواند و افزود: کسانی هم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان رئیس جمهور، نماینده مجلس  و ... قبول مسئول می‌کنند، باید مهمترین دغدغه آنان رسیدگی به مشکلات مردم و خدمت رسانی به آنها باشد.

خطیب حرم مطهر رضوی تصریح کرد: کسی که در مسند حکومتی قرار می‌گیرد نباید بدهکار و وامدار دیگران و گروه ها و جناح ها باشد و افراد مختلف به بهانه این که برای او تبلیغات کرده‌اند و یا در انتصاب وی نقش داشته‌اند از او تقاضای پست و مقام کنند.

وی بیان کرد: در زمان حکومت امیرالمومنین علی(ع) افرادی بسیاری از جمله طلحه و زبیر به امید دست یافتن به پست و مقام و یا دریافت حق بیشتر از بیت المال مسلیمن به آن حضرت مراجعه کردند و وقتی که با مخالفت ایشان مواجه شدند کینه حضرت را به دل گرفتند و در صف دشمنان این امام بزرگوار قرار گرفتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha