پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب نیاز به هدایت تحصیلی دارند و مسئولان حوزه باید برای آنان تبیین کنند که این‌طور نیست که حتماً بعد از اتمام تحصیل، پست و مقام در انتظار آن‌هاست، بلکه باید درس بخوانند تا طبق آیه «لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ» بتوانند قوم خود را انذار، راهنمایی و ارشاد کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یقعوبی، پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه استان به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) اظهار داشت: جامعه اسلامی باید در تمام زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مبلغ داشته باشد.

وی با بیان اینکه چه اشکالی دارد که طلبه نمایشنامه بنویسد و تئاتر بسازد، افزود: باید برای تولید آثار هنری و فرهنگی مثل تئاتر و مقاله‌نویسی برای همایش‌های دینی و مذهبی فکرها به طلاب منتقل شود تا طلاب در این زمینه‌ها نیز فعالیت بیش‌ازپیش داشته باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید در زمینه اصول، هنر، تئاتر، کودک، نویسندگی، خطیب و ... مبلغ داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های مدیر نمونه گفت: شخصی می‌تواند مسئولیت‌پذیر و مدیر که سه ویژگی؛ تقوا و پارسایی، حلم و بردباری و  روحیه پدرانه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیر نباید در محل مدیریت خود رو دربایستی داشته باشد، اظهار داشت: وقتی مدیری روش را نمی‌پسندد، باید نقد منصفانه داشته باشد که البته انتقاد با انتقام فرق دارد، انتقاد خالص کردن کار است یعنی وقتی عیب را می‌دانی، راه‌حل را پیشنهاد می‌دهی، اما در انتقام به‌طرف، ترکش وارد می‌شود که عمل خوبی نبوده و مدیر باید نرمش را با قاطعیت در هم آمیزد تا مجموعه‌ای موفق داشته باشد.

امام‌جمعه بجنورد همچنین درس خواندن طلاب برای رسیدن به میز، پست و مقام را مورد انتقاد قرار داد و افزود: طلاب نیاز به هدایت تحصیلی دارند و مسئولان حوزه باید برای آنان تبیین کنند که این‌طور نیست که حتماً بعد از اتمام تحصیل، پست و مقام در انتظار آن‌هاست، بلکه باید درس بخوانند تا طبق آیه «لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ» بتوانند قوم خود را انذار، راهنمایی و ارشاد کنند.

وی با بیان اینکه حوزه استان خراسان شمالی حوزه نوپایی است، گفت: با ارتقای حوزه علمیه استان به نمایندگی تقریباً جلوی 80 تا 90 درصد مهاجرت روحانیون به مشهد و قم گرفته شد که این خود اتفاق خیلی خوبی است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: پس از اتمام تحصیلات حوزوی حتماً این‌طور نیست که طلاب پست و مقامی بگیرند، مبلغ توانمند بودن به‌ نوبه خود شغل است و لازم نیست همه دارای منصب باشند، همین‌که دارای تخصصی می‌شوند و ایفای نقش می‌کنند، خیلی خوب است.

وی با بیان اینکه باید به طلاب ساده زیستی را القاء کنیم، اظهار داشت: طلاب نباید به‌محض ازدواج صرفاً به دنبال رفاهیات باشند، چراکه این کار اشتباهی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر طلبه درس بخواند و دارای تخصصی شود، بیکار نمی‌ماند، چرا که خود طلبگی نیز شغل است، پس دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha