سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حضرت آیت الله مصباح یزدی

حوزه/رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)؛ گفت: این انقلاب و نظامی که به برکت رشادت های امام راحل و امت شهید پرور امروز به دست ما رسیده است را باید پاسداری کنیم و فقط برای کسب پست و مقام کار نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مصباح یزدی شامگاه شنبه در دیدار جمعی از معاونین حفاظت اطلاعات ناجا از سراسر کشور و  دانشجویان دوره دافوس شرکت کننده دوره بصیرت افزایی در سالن اجتماعات موسسه امام خمینی (ره) اظهارداشت: امروز باید نعمت انقلاب اسلامی و استقرار این نظام اسلامی را به برکت خون شهدای انقلاب و امام امت را در حد اعلی بدانیم و شکر گزار باشیم و اگر توفیق خدمت را در این نظام پیدا کرد ایم به نحو احسن آن را انجام دهیم.

استاد حوزه بیان داشت: خدمت گذاران این نظام و انقلاب هر کدام وظیفه دارند فراتر از توان خود به مردم خدمت کنند و این فرصتی مغتنم برای جمع آوری توشه برای زندگی ابدی است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه خدمت گذاران نظام و مردم روحیه خود را باید بالا ببرند، افزود: باید تلاش کنید تنها هدف تان خدمت باشد نه گرفتن مزد، پست و جاه و مقام نباید در دوران خدمت گذاری خود به دنبال احترام و سردوشی باشیم، باید به گونه ای خدمت گذار مردم باشیم که کسی جزء خداوند متعال که آگاه بر همه چیز است، متوجه نگردد و در مقابل خدمت کردن هم توقع نداشته باشیم چرا که عالم محضر خداست و اجر و پاداش را از او باید طلب کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه  انسان از بدو تولد با سه شیوه آموزش مواجه است، اظهارداشت: اولین نوع آموزش همان سبک و سیاقی است که در کانون خانواده و از پدر و مادر آموزش های لازم برای مقدمات زندگی و رشد را فرا می گیرد.

استاد حوزه افزود: نوع دوم آموزش در واقع مستقیم به نفع فرد نیست و در واقع ممکن است شامل حال خودش گردد ولی بیشتر خدماتی که ارائه می کند برای عموم جامعه و دیگران است از جمله نانوایی که نان پخت می کند هم برای خود و دیگران همچنین پزشکی که درس می خواند که درد مردم را درمان کند و شاید خودش نیز به آن احتیاج داشته باشد.

ایشان به سومین نوع از آموزش و تعالی انسان اشاره کرد و ادامه داد: همه ما نیازهایی داریم، معمولا زود متوجه آن نمی شویم و حتی در یک دوره کوتاه زود نیاز و نتیجه آن ملموس نیست، مسائل دقیق و پیچیده ای است که با انجام آن حیات جامعه بشری تضمین می گردد و برای شناخت و تحلیل آن نیاز به فهم بیشتر داریم.

آیت الله مصباح یزدی بیان داشت: آموزش نوع سوم در واقع با بعثت انبیا الهی رقم می خورد که در آن بشریت در مسیر هدایت و بندگی تربیت شده و خود را برای زندگی ابدی آماده می کنند.

ایشان افزود: در آموزش نوع سوم همگان حضور خواهند داشت و پیر و جوان ، زن و مرد با هم تفاوتی ندارند، آنچه اولویت دارد پیشه کردن تقوای الهی و حرکت در مسیر حق است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: بعثت انبیا در واقع اتمام حجت با بندگان است که خداوند نماینده و برگزیده بندگان خود را برای هدایت بشر فرستاد و هوشیار کسی است که از این فرصت ها بهره کافی ببرد و اگر فرصت خدمت به سایر خلق را پیدا کرده برای زندگی ابدی خود توشه ای آماده سازی کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان به حادثه جانسوز ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: روح فداکاری و شرف انسانی آن هم در اوج کمال انسانی دو عامل مهم حضور ارزشمند و اثر بخش آتش نشانان در صحنه های مختلف امدادی دارد و در واقعه پلاسکو از خود گذشتی و روحیه خدمت جامعه ایران اسلامی را داغدار از دست دادن جمعی از آتش نشانان کرد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha