جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم قیاسی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد بر ارتقای روحیه پژوهشگری در حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: افزایش پژوهش یکی از راه های کاهش وابستگی کشور به بیگانگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، خانم منصوره قیاسی مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد در نشستی با طلاب این مدرسه، شعار «هر طلبه یک اثر پژوهشی» را یادآور شد و گفت: ظرفیت وجودی هر انسانی، به تدریج با علم و آگاهی به دست می‌آید و همه طلبه‌ها بدون استثنا یک پژوهشگر محسوب می‌شوند.

وی، پژوهش محوری را برای بانوان طلبه مهم و ضروری خواند و تصریح کرد: گرچه کار پژوهش آسان نیست و نیاز به تمرین و ممارست دارد، ولی با صبوری و امید به یاری پروردگار، امر تحقیق و نوشتن هم سهل می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) یزد با یاداوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد تحقیق و پژوهش، بیان کرد: اگر تحقیق و پزوهش را جدی نگیریم وابستگی ما به بیگانگان و منابع خارجی افزایش می یابد.

 قیاسی با تأکید بر مسئولیت خطیر حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد مهم و حیاتی، اذعان کرد: هم دانشگاه‌ها باید پژوهش محور شوند و هم حوزه های علمیه با توجه به شعار امسال«هر طلبه یک اثر پژوهشی» باید پژوهش را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.

وی ضمن بیان راهکار‌هایی برای ایجاد انگیزه و نترسیدن از نوشتن، توصیه کرد: با استناد به سخن امیر المومنین(ع) از هر چیزی که می ترسی خود را در داخل آن بینداز و تلقین و اعتماد به نفس با پشتوانه توکل، نصف کار را جلو می برد.

برپایه این گزارش، مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد دومین مدرسه علمیه خواهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پس از مدرسه الزهرا(س)در شهر یزد به شمار می رود که خانم قیاسی در تأسیس این دو مدرسه علمیه و نیز مدیریت آن نقش مؤثری داشته است.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha