پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علمیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) در سلسله نشست مباحث زن در تفسیر نمونه گفت: اسلام، زن را در امور اقتصادی، تربیتی و برنامه های مجازاتی دارای استقلال می داند و در نخستین آیه از سوره نساء، به دین مطلب اشاره می کند که او را از یک انسان آفریده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، خانم آزاده نیکپور مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، در سلسله نشست مباحث زن در تفسیر نمونه، در جمع طلاب این مدرسه بیان کرد: اسلام، با قراردادن حق الارث برای زن، خرافه زدایی، محدودیت تعداد زوجات و احیای ارزش دختر، مقام زن را بالا برده است.

وی افزود: در سیره و منش پیامبر(ص) اکرم، مقام دختر پررنگ بوده است؛ به طوری که ایشان با آن مقام و عظمت، دست حضرت فاطمه (س) را می بوسیدند و روایات زیادی در ارزشمندی مقام دختر بیان شده که به عنوان نمونه می‌توان به روایتی از پیغمبر اکرم(ص) اشاره کرد که فرمودند:«چه فرزند خوبی است دختر؛ پرمحبت، کمک کار، هم مونس، پاک و پاک کننده ».

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد با بیان این که انقلاب اسلامی هویت زن مسلمان را احیا کرد، ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانات ارزشمند خود در خصوص مسائل زنان به آراء و نظرات غربی در مسائل زنان تکیه نمی کنند و مراجعه به متون اسلامی و جدا کردن اصل از فرع در مسائل زنان را مدّ نظر قرار داده و توصیه کرده اند.

نیکپور در خصوص جایگاه انسانی زن در قرآن گفت: استقلال و از یک نفس بودن از صفات زنان در قرآن است و اسلام، زن را در امور اقتصادی، تربیتی و برنامه های مجازاتی دارای استقلال می داند و در نخستین آیه از سوره نساء، به دین مطلب اشاره می کند که او را از یک انسان آفریده است.

وی با اشاره به نظر آیت الله العظمی جوادی آملی در مورد «نفس واحده»، تصریح کرد: این عالم بزرگ دینی در آثار خود از مرد به عنوان یک گوهر وجودی با دو اثر متفاوت یاد می کند و زن را مظهر جمال الهی به شمار می آورد.

برپایه این گزارش، سلسله نشست های مباحث زن در تفسیر نمونه به صورت مستمر در مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزا می شود.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha