پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی

حوزه / نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: عدم بی تفاوتی نسبت به جامعه، مردد نبودن در برابر حق، غیرتمند بودن، مجاهد و پرتلاش در تمام عرصه ، منظم و پایدار بودن، و ... از ویژگی های حوزه انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدکاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خصوص حوزه انقلابی، شرایط و وظایف آن تاکیدات بسیاری داشتند، گفت: معظم له بیان می کنند که اسلام سیاسی یعنی اسلامی که سیاست اداره و مدیریت جامعه را برعهده می گیرد و اسلام به عنوان مدیر جامعه است. برای نخستین بار این اتفاق در ایران افتاده و دشمنان می خواهند آن را از بین برده و نابود کنند، بنابراین مسئله انقلابی گری در حوزه قم در معرض خطر است و به این مسئله باید توجه داشت.

برداشت های سطحی از حوزه انقلابی

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در ادامه با اشاره به اینکه برداشت سطحی و باور غلطی نسبت به مسئله انقلابی گری وجود دارد، گفت: به واسطه این برداشت های نادرست ، وحشت های بسیاری به وجود آمده است.

وی به برخی از برداشت های نادرست اشاره و عنوان کرد: برخی این گونه القاء می کنند که اگر عنصر انقلابی در حوزه ها، مدارس و یا در اجتماعات نهادینه شود، وضعیت نامناسبی به وجود می آورد و با اداره شدن صحیح و درست و برطرف شدن مشکلات آن طلاب بایستی ترک تحصیل کرده و یا از نظر درسی تضعیف می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی در ادامه به برداشت های دیگر برخی خواص از حوزه انقلابی اشاره کرد و افزود: برخی، حوزه انقلابی را بی نظم، بی برنامه و بدون توجه به مسائل می دانند و بر این باورند که حوزه انقلابی یعنی پرورش فرد در حوزه و بکارگیری آن شخص در ادارات دولتی که این تفکرات در خصوص حوزه های انقلابی نادرست و اشتباه است.

لزوم تبیین رهنمودهای رهبر انقلاب

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد به نقش حوزه علمیه در انقلاب اسلامی اشاره کرد و عنوان کرد: در رأس انقلاب امام خمینی(ره) بود؛ قاعده آن مردم و در میان آنها عده ای از روحانیون بودند، که پیام را از امام(ره) دریافت می کردند و به مردم تحویل می دادند و بازخورد آن را با تحلیل های دقیق به حضرت امام(ره) می رساندند؛ با تدوام این کار در نهایت نتیجه دلخواه حاصل شد و انقلاب اسلامی به پیروزی و اکنون نیز نظام اسلامی به همین شکل است که در قله آن رهبر معظم انقلاب، قاعده آن مردم و حد میانی آن روحانیت هستند که باید نسبت به بیانات مقام معظم رهبری و تبیین آن به مردم توجه کنند.

وی در ادامه حوزه انقلابی را حوزه ای مسئولیت پذیر دانست و گفت: عدم بی تفاوتی نسبت به جامعه، مردد نبودن در برابر حق، غیرتمند بودن، مجاهد و پرتلاش در تمام عرصه ، منظم و پایدار بودن، و ... از ویژگی های حوزه انقلابی است.

الزامات حوزه انقلابی

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در پایان به برخی از الزامات حوزه انقلابی اشاره کرد و گفت: ایجاد جو انقلابی در حوزه توسط مدیران مدارس علمیه و پایگاه ها، احساس مسئولیت مدیران نسبت به انقلاب و تقویت روحیه انقلابی در خود، تفهیم اساتید حوزه ها در خصوص انقلاب و همچنین حاکم شدن روحیه انقلابی در بین طلاب علاوه بر مدارس علمیه از الزامات حوزه های انقلابی است.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha