یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احتشام

حوزه/ امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر نقش بی بدیل حوزه های علمیه در غفلت زدایی و روشنگری جامعه گفت: حوزه های علمیه در روشنگری نسبت به ابعاد دشمنی آمریکا و صهیونیست جهانی با جمهوری اسلامی نقش مهمی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین علی احتشام، امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در این شهرستان با اظهار تاسف نسبت به نادیده گرفتن آموزه های قرآن کریم در رابطه با دشمنی یهود گفت: قرآن کریم صراحتا به پیامبر اسلام(ص) می فرماید،« لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا»،(یعنی ای پیامبر، مسلما يهوديان و كسانى را كه شرك ورزيده‏ اند دشمن‏ترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت) و امروز صهیونیست جهانی مصداق این آیه قرآن است.

وی با بیان اینکه صهیونیست جهانی جز به نابودی مسلمین و مسیحیان راستین فکر نمی کند، افزود: حوزه های علمیه باید نسبت به این هدف شوم صهیونیست ها و آمریکا، علیه امت اسلامی روشنگری و جامعه را با توطئه های خطرناک آنها آشنا کنند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به نقش حوزه های علمیه در انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن، اظهار کرد: امیدواریم در راستای تأکیدات  مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حوزه ها باید انقلابی بمانند، عمل کنیم و حوزه های علمیه نسبت به این وظیفه انقلابی خود، همیشه مصمم باشند.

حجت الاسلام احتشام با تأکید بر نقش حوزه های علمیه در روشنگری جامعه نسبت به دشمنی آمریکا در تمدید تحریم های ظالمانه، گفت: آمریکا، ابتدای انقلاب و در دهه 60 در قرارداد الجزایر متعهد شد، در قبال آزادی جاسوسان خود، در امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران دخالت نکند و دارایی های بلوکه شده ایران را به ملت برگرداند، اما به این تعهدات عمل نکرد و در مذاکرات برجام نیز مسئولان دیپلماسی باید حواسشان را نسبت به این دشمن ملت ایران، جمع می کردند.

وی خاطرنشان کرد: مشاهده می کنیم که آمریکا در انعقاد قراردادها، حتی با دوستان اروپایی خود هم خلف وعده می کند و کشورها به آمریکا اعتماد ندارند، لذا ما هم در مذاکرات هسته ای نباید به آمریکا اعتماد می کردیم.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه آمریکا در عقد هر قراردادی فقط منافع خود را لحاظ می کند، افزود: با ساز و کارهایی که رهبر معظم انقلاب اتخاذ کردند و فرمودندبه مذاکرات با آمریکا خوش بین نیستم، اجماع در میان مسئولین کشورمان نسبت به بدعهدی آمریکا ایجاد شد.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام در پایان گفت: با عزت زندگی کردن مردم ایران، منشور همیشگی است و این ملت باید بداند که آمریکا به جز نابودی ما به مسئله دیگری نمی اندیشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha