پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بزرگترین مولود حوزه علمیه است، گفت: امام راحل با رهبری های پیامبرگونه خود، انقلاب را رهبری کرد و طومار ۲۵۰۰ ساله طاغوت را در هم پیچید.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی از مهمترین دستاوردهای حوزه های علمیه است و همه می دانند که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و هدایت روحانیت و علمای اسلام به پیروزی رسید.

وی با اشاره به نقش حوزه و حوزویان در شکل گیری نهضت، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، افزود: حوزه های علمیه نقش بی بدیل و تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی داشتند.

اثرگذاری انقلاب در اقصی نقاط دنیا

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با تلاش های خستگی ناپذیر حضرت امام خمینی (ره) روحانی تاثیرگذار از حوزه علمیه و به برکت خون شهدا و ایثارگری و بصیرت ملت ایران که پشت سر روحانیت حرکت کردند، به پیروزی رسید و در اقصی نقاط دنیا نیز اثرگذار بوده، به طوری که اکنون شاهد صدور انقلاب به کشورهای منطقه هستیم.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران به عنوان قطب مهم تصمیم گیری جهان اسلام در برابر اهداف استکبار جهانی است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که حوزه علمیه پشتوانه نظام اسلامی است و باید به عنوان مهد انقلاب، انقلابی باقی بماند.

استمرار انقلاب به تلاش حوزویان و انقلابیون بستگی دارد

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه استمرار نظام اسلامی به تلاش حوزویان و انقلابیون بستگی دارد، اظهار داشت: حوزویان و انقلابیون می‌ توانند مسیر انقلاب را تعیین کنند و تلاش های دشمنان را برای از بین بردن اسلام و انقلاب اسلامی نقش بر آب کنند.

وی همچنین به رسالت های حوزه و روحانیت برای انتقال آرمان های انقلاب به نسل های سوم و چهارم انقلاب اشاره کرد و گفت: شناخت هویت و حقیقت انقلاب اسلامی از جمله ومسائل ضروری به شمار می رود  و برای دفاع از انقلاب باید هدف های انقلابی برای نسل نوجوان و جوان جامعه تفهیم و تبیین شود.

لزوم آشنایی نسل جوان با انقلاب

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این که باید تفاوت های انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب های دنیا برای نسل جوان جامعه تبیین شود، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون در زمینه نشر احکام و معارف دین مبین اسلام و تبیین اهداف انقلاب اسلامی نقش اثر گذاری دارند که باید بیش از پیش به این رسالت عظیم خود بپردازند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha