پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی

حوزه / حوزه انقلابی، باید زمان شناس، طرح شناس و برنامه ریز باید باشد؛ چرا که افول اخلاقی، شکل گیری فضای مجازی و انفعال، تشکیل خانواده مجازی به جای واقعی از مخاطرات جامعه آینده است و حوزه باید خود را مطابق با این نیازها و تحولات آماده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی عصر امروز  در اختتامیه همایش حوزه انقلابی و رسالت های آن در مصلی قدس گفت: این همایش یک رزمایش حوزوی برای عملیاتی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای تحقق حوزه انقلابی است؛ چرا که درپنج الی 10 سال آینده در تاریخ انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه تاریخ ساز و سرنوشت ساز خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نیاز به هوشمندی راهبردی برای اقدامات بزرگ جهت صیانت، تعمیق و پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی در مسیر امام راحل و در خط رهبر معظم انقلاب داریم.

وی گفت: حوزه انقلابی باید یک حوزه مبتکر، روزآمد، آینده نگر و فعال در صحنه باشد و نسبت به تهدیدات و خطرات نیز آگاه و بیدار باشد.

حجت الاسلام والمسلیمن کعبی با بیان اینکه آینده صحنه تقابل دو جریان فکری در کشور است، گفت: یک جریان دنبال حاکمیت جمهوری اسلامی حقیقی، توجه به محرومان و مستضعفان، مبارزه با ظلم و استکبار، تحقق ایران با هویت اسلامی و حرکت در مسیر تمدن اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: جریان دیگربا خط دهی اتاق های فکر دشمنان عمل کرده که متشکل از بقایای فتنه 88 و جنگ احزاب و.. هستند، اینها بعد از مایوس شدن از سرنگونی سخت افزاری انقلاب، دنبال یک جمهوری اسلامی بدلی هستند.

حجت الاسلام والمسلیمن کعبی گفت: این جریان می خواهد نظام اسلامی باقی بماند، ولی محتوای آن توسط دلبستگان به اندیشه ها و اقتصاد غربی، به سمت آمریکا سمت و سو پیدا کند.

*عادی سازی روابط با آمریکا در دستورکار دشمنان اسلام و انقلاب است

وی ادامه داد: تقلیل و از بین بردن حساسیت نسبت به دشمنی با آمریکا و در نهایت عادی سازی با روابط با این دشمنان در دستور کار این افراد است و به جبهه انقلاب نیز تهمت دشمن تراشی می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی خاطرنشان کرد: اینها قصد دارند اوضاع کشور را از طریق شکل گیری یک دولت غیرانقلابی و یا تکنوکرات، عمل گرا و خنثی پیش ببرند.

وی ادامه داد: دستور کار سوم این جریان آن است که در اجرای برنامه ها،ولایت فقیه و رهبری  نظام را تضعیف و از ایشان عبور کنند و طراحی دشمن برای آینده جمهوری اسلامی منهای ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی بیان داشت: شاید یکی از علت هایی که در برجام پیش بینی کردند، نتایج آن تا 15 سال طول می کشد این بود که می گویند در این مدت، تغییر رفتار در ایران شکل می گیرد و در در کنار آن نیز تغییر نظام خواهد بود.

*هدف آمریکایی ها از برجام

وی ادامه داد:هدف آمریکا از برجام نفوذ، تحمیل و استحاله نظام از طریق نیروهای درون حاکمیت است و از طریق مذاکرات نیز سعی دارند کشورها را به سمت آمریکا سوق دهند.

حجت الاسلام والمسلیمن کعبی گفت: مشکل اینجاست که در 10 سال آینده جابجایی نسل مدیران ارشد نظام و روحانیت حاصل خواهد شد و آمریکا دنبال راه اندازی شبکه ای از نخبگان لیبرال و معتدل برای تحقق اهداف آنهاست.

*رسالت های حوزه انقلابی

وی ادامه داد: رسالت حوزه انقلابی زمینه سازی برای شکل گیری دولت انقلابی است و دولت انقلابی نیز باید به فکر استحکام درونی و ماموریت های اصلی نظام باشد و در مقابل نفوذ دشمنان مانند کوه محکم می ایستند؛ دولت انقلابی دولتی است که در مقابل مشکلات روزانه مردم انقلابی عمل کند و برای مبارزه با فقر، فساد و تبعیض برنامه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی خاطرنشان کرد: رسالت حوزه انقلابی حفظ هویت و محتوای نظام است و باید نیازهای فکری و نرم افزاری آن را در ساخت های مختلف تامین کند؛ حوزه از نظر کیفی و کمی نسبت به پنج سال آینده باید توسعه یابد و ما با حمایت و هدایت مرجعیت و جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه، جهت پیشرفت کمی و کیفی حوزه های علمیه به یک اجماع عمومی درون حوزه با رویکرد صیانت و تعمیق و پیشبرد گفتمان انقلاب ایجاد کنیم.

*ویژگی های دولت انقلابی

حجت الاسلام والمسلمین کعبی ادامه داد: دولت انقلابی باید ساده زیست باشد و پشتوانه دولت انقلابی، حوزه انقلابی است و از نظر فقه حوزه انقلابی صیانت و حفظ و تعمیق و توسعه نظام اسلامی واجب شرعی است و برای این کار همه باید دست به دست هم دهند.

عضو خبرگان رهبری گفت: ترسیم مناسبات حوزه و نظام اسلامی بر پایه حمایت و هدایت و نظارت اقامه حکم الله و برطرف کردن نیازهای نظام در این زمینه و نصیحت مشفقانه به نظام در مسیر اقامه حکم خداوند وظیفه حوزه انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلیمن کعبی گفت: در مبارزه با  فساد نجومی و یا حقوق های ظالمانه نجومی حوزه انقلابی در صحنه حاضر باشد.

وی در پایان تصریح کرد: حوزه انقلابی، حوزه زمان شناس، طرح شناس و برنامه ریز باید باشد چرا که افول اخلاقی، شکل گیری فضای مجازی و انفعال، تشکیل خانواده مجازی به جای واقعی از مخاطرات جامعه آینده است، و حوزه باید خود را مطابق با این نیازها و تحولات آماده کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha