شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مومن

حوزه/ کمیسیون های «۱۰۷و ۱۰۹ قانون اساسی» و «پاسداری و حراست از ولایت فقیه» مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ششمین جلسه کمیسیون 107 و 109قانون اساسی مجلس خبرگان رهبری به ریاست آیت الله مؤمن و حضور آیات و حجج اسلام  و المسلمین مقتدایی، دری نجف آبادی، نمازی، دستغیب، وافی، حسینی بوشهری، طباطبایی نژاد، ایمانی، مهدوی  و کعبی در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم تشکیل گردید.

در جلسه بررسی وظایف کمیسیون طبق اصول 107 و 109 قانون اساسی و مواد 49 و 50 آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، اعضاء پس از  بحث و تبادل نظر، تصمیماتی اتخاذ کردند.

مادّه 49آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، مقرر می دارد: به منظور آمادگى خبرگان براى اجراى اصل يكصدوهفتم و شناخت حدود و شرايط مذكور در اصل پنجم و يكصدونهم قانون اساسى، كميسيونى مركّب از يازده نفر عضو اصلى و پنج نفر عضو على ‏البدل تشكيل مى ‏گردد.

همچنین وظیفه  مادّه 50 عبارت است از، تحقيق و بررسى درباره همه ‏موارد مربوط به شرايط و صفات رهبر، موضوع اصول ياد شده در ماده فوق و تمام كسانى كه در مظانّ رهبرى قرار دارند و ارائه نتايج حاصله به هيئت رئيسه جهت استفاده و بررسى مجلس خبرگان.

بر اساس این گزارش: همچنین کمیسیون «بررسی راههای پاسداری و حراست از ولایت فقیه»  مجلس خبرگان نیز جلسه چهارم خود از ابتدای دوره پنجم را عصر پنجشنبه 7 بهمن تشکیل داد.

این کمیسیون، کارگروه هایی نیز دارد که تاکنون جلساتی را با دعوت از ریاست مجمع جهانی اهل بیت(ع)، معاونت مجمع تقریب بین مذاهب، مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه  و... جهت بررسی روش ها و راهکارهای تبیین و معرفی ولایت فقیه در خارج از کشور داشته که گزارش خود را در جلسه اخیر کمیسیون ارائه دادند.

این کمیسیون 7 عضو اصلی و 3 عضو علی البدل دارد و حضرات آیات و حجج اسلام والمسلمین امامی کاشانی، توکل، عبداللهی، محمدی عراقی، فرحانی، حیدری، طه محمدی، مهدوی وحسینی در آن عضویت دارند و ریاست آن بر عهده حجت الاسلام و المسلمین عالمی می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha