چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
طلبگی

حوزه/ مدیر طرح مدرسه انقلابی با بیان اینکه در حوزه غرب شناسی کسی با خواند یک یا چندکتاب، غرب شناس نمی شود گفت: در طرح مدرسه انقلابی طلبه می آموزد که چگونه می توان با داده های اطلاعاتی از غرب، تحلیل مناسب از اوضاع و احوال و حوادث آن کشورها داشت.

حجت الاسلام مهدی امامی مدیر طرح مدرسه انقلابی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» به تشریح اجرای«طرح مدرسه  انقلابی» در مدارس علمیه استان قم پرداخت و گفت: طرح مدرسه انقلابی در حقیقت محصول خلاء، مشکل اجتماعی، سردرگمی، مشغول شدن به حواشی و عدم تحلیل از حوادث و انتخابات از سوی نیروهای مخلص و ملموس بودن این  اتفاقات به وجودآمده است.

شناسایی خلاء موجود

مدیر طرح مدرسه انقلابی گفت: در واقع شناسایی خلاء موجود؛ یعنی دور بودن و فاصله گرفتن از اندیشه اصیل و عدم پشتوانه و تفکر انقلابی فرزندان متعهد به نظام و انقلاب و  عدم نشاط سابق در بعضی مسائل مانند انتخابات،گروهی را در حوزه علمیه بر آن داشت تا با ایجاد طرحی،  نگاه و فکر طلاب را از مسائل حاشیه ای به سمت منابع اصیل و سرچشمه هستی جوشان یعنی اسلام ناب هدایت کنیم.

وی عنوان کرد:  بعد از آماده شدن طرح مدرسه انقلابی و تبیین خلاء موجود،  در سلسله جلساتی با حضور بعضی از شخصیت های مطرح حوزه مورد بررسی دقیق و نهایتا مورد تأیید برای اجرا و سرآغاز حرکتی نوین قرار گرفت.

استقبال طلاب سه مدرسه علمیه از طرح

حجت الاسلام امامی گفت: طرح در ابتدای راه بود، مقرر شد برای شروع کار، بازخوردگیری مناسب و ارائه نظرات در سه مدرسه علمیه، امام محمد باقر(ع)، شهید صدوقی فاز 4 و رضویه به اجرا گذاشته شود.

مدیر طرح مدرسه انقلابی با بیان اینکه این طرح 5 ترمِ یعنی در 5 نیمسال به اجرا گذاشته می شود، ابراز داشت: از زمان طراحی موضوع و اجرای آن در سه مدرسه علمیه در حال حاضر شاهد برگزاری نیم سال سوم آن هستیم.

تعیین سرفصلها

وی افزود: برای موضوع«مدرسه انقلابی» سر فصل هایی برای هر ترم مانند، فهم مبانی انقلابی با سه سر فصل در عناوینی چون «فهم تاریخ صدر اسلام»، «فهم تاریخ مشروطه و غرب شناسی» برای ترم اول؛ «فهم نظام فکری امام راحل(ره)» برای ترم دوم؛ «فهم فکری رهبر انقلاب و آشنایی اجمالی با اندیشه شهید مطهری» برای ترم سوم؛ «تاریخ فهم تاریخ قبل و بعد انقلاب» برای ترم  چهارم و «علم دینی» برای ترم پنجم تعیین شده است.

گزینش کتاب ها

حجت الاسلام امامی با بیان اینکه گزینش کتاب ها بر اساس فهم طلاب، مبتنی بر مبانی امام راحل(ره) و رهبری و صاحب نظران  در این حوزه مانند استاد شهید مطهری تعیین شده، گفت: هدف دیگر اجرای طرح، آشنایی طلاب با حوزه اندیشه انقلابی، رسیدن به حداقل ها مباحث حوزه اندیشه انقلاب، سوق دادن به سمت تحول علوم انسانی و جنبش نرم افزاری،  تصمیم گیری برای فردای بهتر، تحلیل داده ها و اطلاعات، استفاده از سیره اهل بیت(ع) و مباحث تاریخی، آشنایی با اندیشه امام راحل(ره)، رهبری انقلاب و شهید مطهری در عرصه اجتماعی و رسیدن به فهم  مشترک و عدم توقف در مبانی انقلابی است.

مدیر طرح مدرسه انقلابی با بیان اینکه در حوزه غرب شناسی کسی با خواند یک یا چندکتاب، غرب شناس نمی شود گفت: در این کلاس ها طلبه می آموزد که چگونه می توان با داده های اطلاعاتی از غرب،  تحلیل مناسب از اوضاع و احوال و حوادث آن  کشورها داشت.

شناسایی طلاب

وی افزود: قابلیت طرح، داشتن رویکرد و روحیه انقلابی فعال، حضور مستمر در دوره ها و شرکت فعال در مباحث تحلیلی و تحقیقاتی است و به همین دلیل اگر طلبه بعد از آمدن در دوره از هر کدام این موارد غفلت کند به وی تذکر داده خواهدشد.

حجت الاسلام امامی با بیان این که کلاس ها  یک ساعت بعد ازنماز ظهر و عصر و در هفته یکبار برگزار می شود گفت: تا کنون150 نفر در این طرح شرکت کرده اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha