جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ هفتمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور

حوزه/ متاسفانه امروز عده ای در جامعه ، انقلابی بودن را به صورت ناصوابی تفسیر و برداشت کرده و فکر می کنند شلوغ کاری و بی تقیدّی مساوی انقلابی بودن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ناصررفیعی ظهر امروز در هفتمین همایش هیئات مذهبی کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج)  قم برگزارشد، اظهارداشت: یکی از مسائل و مطالبی که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته  و لازم است همگان در هر جایگاهی که هستند به آن توجه و عنایت لازم را داشته باشند، مساله انقلابی بودن و توجه به شاخصه های انقلابی در منبرها، هیئت ها، حوزه ها و... است، چراکه ما در دوران ستم شاهی، شاهد فعالیت صدها هیئت بودیم که رژیم هم کاری با آن نداشت، چراکه هیچ احساس مسئولیتی بر روی مسائل مملکتی و اجتماعی جامعه نداشتند.

استاد دانشگاه افزود: اینکه هیئتی شکل بگیرد و در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هیچ نقشی نداشته باشد به نظرتان کافی است؟ دهه آخر محرم من برای مجلسی به هامبورگ رفتم وقتی که وارد شدم لیست از موارد ممنوع به دستم دادن، البته انتظاری که از هیئت های آنجا می رود با داخل کشور اسلامی ایران یکی نیست ولی در کل لیستی را به من دادند که در باره چند مساله از جمله ؛ «هم جنس بازی»، «انقلاب بحرین، سوریه، یمن»، «مساله فلسطین و رژیم صهیونیستی»، « انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری» سخن نگو، خوب این انتظاری که از هیئات کشور می رود بسیار متفاوت تراز محافل مذهبی در خارج از کشور است.

نویسنده کتاب « گفتار رفیع » ادامه داد: با اشاره به شاخصه های انقلابی بودن و انقلابی ماندن فردی و جمعی گفت: انقلابی بودن روح قرآن است، اگر به اول سوره ممتحنه مراجعه کنید خواهید دید که خداوند سفارش می کند که با دوست خدا دوست باشید و با دشمن خدا دشمن، آیا امروز ظالم کسی غیر از آمریکا ، رژیم صهیونیستی و ترامپ است؟

وی گفت : انسان انقلابی دارای هفت ویژگی است که اولین آن باور انقلابی بودن و ماندن است؛ امروز برخی منبری را خوب می دانند که سیاسی نباشد در حالیکه دین اسلام می گوید عالم کسی است که به مسائل سیاسی و پیرامونی خودش آگاه باشد همانطورکه امام حسن مجتبی (ع) می فرمایند؛ رعایت سه حق می شود سیاست « حق خدا»، « حق مردم» و « حق اموات».

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی افزود: داشتن « صلابت فکری و تقّید شرعی » از ویژگی های دیگر انسان انقلابی است، یعنی اینکه کسی فکر نکند انقلابی و سیاسی شد دیگه مقّید به امور شرعی نباشد و انواع پارتی بازی ها و رانت خواری هارا انجام دهد در سایه انقلابی بودن.

وی ادامه داد: « استقامت و پایداری» از شاخص های دیگری این مساله است، کسی که همراه باشد، نمی توان گفت کسی که در سال 57 لانه جاسوسی را تسخیر کرد همان ملاک انقلابی بودنش است، خیر، بلکه باید پایدار باشد، چه بسا کسانیکه انقلابی بودند و سال های اخیر صبرشان تمام شد و از غافله ولایت باز ماندند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) بیان داشت: «الفت و انعطاف پذیری» ویژگی دیگر انسان انقلابی است، چه کسی گفته کسی که انقلابی است باید بداخلاق باشد، مساله انعطاف پذیری یا نرم قهرمانانه که رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره کردند نمونه ای از این حرکت و شاخص است، همان طورکه در طول تاریخ شاهد انعطاف امام حسن مجتبی (ع) در صلح با معاویه بودیم و یا مساله برجام که امروز اتفاق افتاده است.

این مبلغ عرصه بین الملل از « استکبار ستیزی و دشمن ستیزی »، « فرمان پذیری» و « اعتدال » به عنوان شاخص های دیگر انسان انقلابی نام برد و افزود: هرگز دشمن را نباید کوچک شمرد حتی اگر ضعیف باشد و اگر زن و فرزند شما ظالم و ستمگر بود از او برائت بجویید کاری که مرحوم آیت الله خزئلی در زمان حال و حضرت نوح در مورد فرزندش  در تاریخ انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در بخش دیگری از سخنانش به « ولایت فقیه » اشاره کرد و گفت: فرمان پذیری و پیروی از رهبر و ولی فقیه وظیفه همگان است، چراکه اگر در مسیر و خط رهبری و ولایت حرکت کنیم بدون هیچ تردید به سر منزل مقصود خواهیم رسید ولی اگر غفلت کنیم و کم کاری کنیم ضرر خواهیم کرد.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha