پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وحید جلیلی

حوزه/ کسی که در مکتب جهاد و شهادت رشد یافته و معیار حرکتش قیام امام حسین (ع) باشد از کاخ سفید و سیاه و رده های بالاتر از آن هراسی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، وحید جلیلی در همایش هیئات مذهبی سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم اظهارداشت: پرهیز از ترس یکی از عناصر اصلی پیام شهداست و هیأت‌های مذهبی در انتقال این مفهوم به بدنه جامعه نقش قابل توجهی دارند.

این فعال فرهنگی افزود: افرادی که به پیام شهدا عمل کنند ترس و هراسی از کاخ سفید و رده‌های بالاتر از آن ندارند به همین علت افسرده نشده و در راستای تحقق آرمان‌های دینی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هیأت حسینی نمی‌تواند نسبت به ترس و اندوه مردم جامعه بی‌تفاوت باشد، اظهارداشت: بر اساس تعاریف امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر، دعوتی به دین‌داری است که با تقسیم عادلانه بیت‌المال همراه باشد به همین علت توجه به افراد بدون سرپناه و کارتن خواب یکی از دغدغه‌های ایشان بوده است.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بر ترویج آموزه‌های فاطمی در جامعه اسلامی تاکید کرد و  افزود: باید در ایام فاطمیه این فرهنگ را به صورت گسترده در نقاط مختلف کشور نشر دهیم چراکه در فرهنگ ایشان توجه به قشر ضعیف و نیازمند جامعه به صورت مستمر مورد تاکید قرار گرفته است.

جلیلی با بیان اینکه ارادتمندان حضرت زهرا(س) نمی‌توانند در اوج تجمل‌گرایی زندگی کنند، تصریح کرد: تجمل‌گرایی در شرایطی که برخی از افراد در تهیه خوراک خود مشکل دارند، دور از معارف و آموزه‌های دینی است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ فاطمی می‌تواند عامل تحول در جامعه اسلامی باشد، تصریح کرد: در زمان حیات این بانوی بزرگ اسلام، دشمنان مانع حکومت حق شدند اما اکنون حکومت شیعه برپا شده و باید خواسته‌های ائمه اطهار(ع) دنبال شود، هر چند برخی از معارف اهل بیت(ع) تبیین نشده است.

جلیلی از تضعیف آموزه‌های عاشورایی در جامعه یاد کرد و ادامه داد: با وجود آموزه‌های دینی درست در مورد فاطمیه، دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس و وابستگان به آن به خود اجازه می‌دهند که مفسّر فاطمیّه شوند.

وی از داشتن دغدغه اختلافات طبقه‌ای به عنوان یکی از ویژگی‌های حکومت اسلامی نام برد و افزود: بستر هیأت‌های مذهبی گسترش قابل توجهی داشته و هر ساله بسیاری از مشکلات فرهنگی را مورد تاثیر قرار می‌دهد اما تا رسیدن به جایگاه مورد نظر فاصله بسیاری داریم.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی باید در راستای بهره‌برداری مطلوب از هیأت‌ها به دنبال تبعیت از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باشد، بیان داشت: استفاده نادرست از بستر هیأت‌های مذهبی ظلم در حق ائمه اطهار(ع) است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha