شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصباح الهدی باقری کنی

حوزه/ مدیر مسئول فصلنامه اندیشه مدیریت گفت: متاسفانه امروز عده ای به دنبال برقراری توهّمات دوران رژیم پهلوی در عرصه رفاهیات عمومی و از آن مهمتر جدایی دین از سیاست هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مصباح الهدی باقری کنی در همایش سراسری هیئات مذهبی در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم اظهارداشت: امروز عده ای معتقدند آمریکا مستکبر و زورگوست اما کدخداست و نمی‌توان با او مقابله کرد؛ این افراد برای ایجاد تناقض میان رفاه اجتماعی جامعه و مباحث دینی تلاش می‌کنند تا دین را از حاکمیت خارج و همان نگاه قبل از انقلاب را در مورد دین پیاده کنند.

قائم‌مقام سابق رییس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه از پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های دفاعی یاد کرد و افزود: در این عرصه از تفکر انقلابی و اسلامی استفاده کرده‌ایم چراکه باور انقلابی و مذهبی سبب حرکت و پیشرفت می‌شود اما در برخی عرصه‌ها همانند صنعت خودروسازی این تفکر و جریان وجود ندارد به همین علت با گذشت سه دهه نتوانسته به جایگاه مورد نظر برسیم.

معاون سابق طرح و برنامه دانشگاه امام صادق (ع) بیان داشت: از لحاظ راهبردی در کشورهای مختلف حضور داریم اما از نظر اقتصادی نتوانسته ایم به جایگاه مورد نظر برسیم چراکه در عرصه راهبردی سربازان رهبری همانند سردار قاسم سلیمانی را داریم اما در عرصه اقتصادی تفکر لیبرالیستی را مشاهده می‌کنیم.

باقری کنی با تاکید بر اینکه برخی حقوق‌های نجومی را قانونی خوانده‌اند، تصریح کرد: توسط برخی افراد گفته می‌شود که این حقوق‌ها در همه جای دنیا وجود دارد در حالی که رهبر انقلاب اسلامی پرداخت‌های نجومی را غیرمشروع دانسته و ایران با حکومت اسلامی همه جای دنیا نیست و باید فرق داشته باشد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: ما تصور نمی‌کردیم که روزی مسؤولان دارای خانواده‌های بدحجابی باشند که اعتقادی به تفکر امام خمینی(ره) ندارند؛ عملکردهای نادرست موجب عدم اعتماد مردم به انقلاب می‌شود.

مدیر مسئول فصلنامه اندیشه مدیریت با بیان اینکه هیأت‌ها باید وارد فضاهای سیاسی شوند، اظهارداشت: هر چند دین اسلامی به صورت کامل سیاسی است اما این مجموعه‌های مردمی نباید به دنبال سیاسی بازی و جانب‌داری از اشخاص باشند.

باقری‌کنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های امام خمینی(ره) دین توانایی اداره جامعه را داراست، گفت: علت اصلی دشمنی استکبار جهانی با ایران در مورد این حقیقت است چراکه دشمن معتقد بوده که دین به عنوان یک برنامه فردی نمی‌تواند در حوزه‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

مدیر سابق دفتر برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه امام صادق (ع) با تاکید بر اینکه حاکمیت اسلامی، جامعه را به سمت پیشرفت هدایت می‌کند، گفت: با این وجود برخی معتقد هستند که اگر دین در حاکمیت وارد شود به اقتصاد و معیشت مردم ضربه می‌زند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha