سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حوزه انقلابی

حوزه / مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان شمالی گفت: انقلابی بودن در ذات حوزه‌های علمیه نهفته است زیرا حوزه مبلغ رسالت الله است و در این عرصه بدون روحیه و حکمت انقلابی نمی توان اسلام و دین را در عرصه جهانی پیش برد.

حجت الاسلام یوسف محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: روحانیت باید انقلابی باشد، زیرا اگر حوزه و روحانیت انقلابی نماند، قطعا جامعه اسلامی آسیب خواهد خورد.

وی با اشاره به ویژگی و شاخصه های حوزه انقلابی افزود: حوزه انقلابی حوزه‌ای است که معتقد به مبانی اسلام ناب و ارکان انقلاب و نظام اسلامی، قانون اساسی جمهوری اسلامی، ولایت مطلقه فقیه و خط حضرت امام خمینی(ره) و رهبری و فعال و پیگیر در اجرا و تحقق مفاهیم، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی در سطح ملی و بین‌المللی باشد.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از درون حوزه های علمیه سرچشمه گرفت و ارتباط میان حوزه با نظام حکومت دینی تفکیک ناپذیر است، گفت: در این راستا پشتیبانی حوزه های علمیه در تداوم و جلوگیری از انحراف انقلاب اسلامی ضرورتی انکارناپذیر بوده که این امر مستلزم انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه انقلابی، زمان‌شناس و بصیر و دارای تحلیل دقیق است، گفت: روحانیت و علمای دین باید دشمن شناس باشند و همواره باید برنامه ها، توطئه ها و طرح های دشمن را رصد کنند و مردم را از نقشه ها و توطئه های شوم دشمنان آگاه کنند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان شمالی دفاع از انقلاب را یکی دیگر از وظایف مهم حوزه های علمیه خواند و اظهار داشت: مهمترین علت حضور ما در حوزه های علمیه دفاع از انقلاب و اسلام است بر همین اساس تربیت طلاب در این مکان مقدس باید به گونه ای باشد که در کنار تحصیل و تهذیب برای دفاع از انقلاب پیش قدم شوند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه باید در همه عرصه ها حضوری عالمانه و انقلابی داشته باشد، خاطرنشان کرد: این روحیه انقلابی گری در حوزه های علمیه نه تنها نباید تضعیف شود بلکه باید هر روزه در صدد تقویت آن باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha