پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سالاري مكي

حوزه / مدير حوزه علميه خراسان شمالي با اشاره به این که تراز خانواده موفق قرآني اين است كه در دنيا و آخرت مايه چشم روشني يكديگر باشند، گفت: والدین باید تکیه گاه معنوی فرزندان باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام سالاري مكي، امروز در نشست با اولياء و اساتيد مدرسه علميه امام صادق (ع) بجنورد با اشاره به آيه شريفه "رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً"، نهاد مقدس خانواده را مامني براي محافظت انسان از علايق و روابط غير ديني دانست و اظهارداشت: تراز خانواده موفق قرآني اين است كه در دنيا و آخرت مايه چشم روشني يكديگر باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به كلام امير مومنان كه مي فرمايند إِنَّ الْمَالَ وَ الْبَنِينَ حَرْثُ الدُّنْيَا وَ الْعَمَلَ الصَّالِحَ حَرْثُ الْآخِرَةِ  خطاب  به پدر و مادر طلاب گفت: نعمت طلبگي فرزندان شما باعث شده كه شما از مجموع نعمتهايي كه اميرالمومنين (ع) در اين روايت بيان نموده است بهره مند گرديد و شكر اين نعمت همراهي و همدلي با فرزندان در اين مسير است.

وی با توجه به وضعيت خاص اجتماع و برخي آسيب هاي موجود، دقت در همراهي و همدلي را ضروري دانست و اظهار داشت: با استفاده از فرازهايي از آيات قرآن سه عنصر پدر، مادر و استاد در رشد معنوي افراد از همه تاثير گذارتر هستند، بنابراین پدر، مادر و استاد بايد در مرحله اول تكيه گاه معنوي طلبه باشند، تا طلبه محيط پيرامون خود را در اين عرصه غني ببيند .

حجت الاسلام سالاری مکی، اهتمام اميرمومنان علي (عليه السلام)  در نصيحت و رهنمون ساختن فرزندان و خانواده به سعادت و فلاح ايشان را الگويي كامل از دغدغه تربيت ديني فرزندان بيان كرد و از والدين طلاب خواست تا ارتباط بيشتری با مسئولان مدرسه و اساتيد داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha